Reklam

Det här med reklam, söndagar lite grann då en människa som vill utöka sin ekonomi med några sketna hundralappar varje månad (ca 400 kr) springer benen av sig, går med en vagn så armen blir så lång att fingrarna nästan fastnar i ett hjul, upp och ner, ner och upp, för några sketna hundralappar alltså. Hade det vart 2000 kr så hade jag gjort detsamma på helgerna. I alla fall, måndagar, en hel del reklam, till jul... en JÄVLA massa reklam! Det är leksakskataloger med dom senaste leksakerna som barnen i alla fall tycker är kul den första veckan och sen ligger dom tillsammans med leksaker som dom fick när dom fyllde år. För bövelen, ge dom kottar och tandpetare och upplev 40-talet! Billigt som fan och man behöver inte springa benen av sig i affärer och gråta blod varje natt för att hålet i plånboken nu är sketstort!

Reklam var det ja, jösses vad reklam det kommer till jul, jag funderar nu på att sätta upp en lapp: "EJ REKLAM men gärna kärleksbrev", jag har i och för sig inte fått kärleksbrev sen urminnestider. Det var nog senast -97, nej det var ingen som hade skickat fel, det var faktiskt till mig och inte var dom från "De blindas förening" heller. Så kan det vara, nu är det rätt tomt, eller rättare sagt, det ekar skettomt i min brevlåda, det är bara fönsterbrev och det är inte mycket till kärlek i dom ska jag tala om.

Det som reklam är bra till är lägga dom i botten på sophinken så det inte blir läckage i påsen, det är faktiskt skitbra...att ha reklam då.

Numera har ju affärerna samma reklamblad som dom skickar ut så det är rätt onödigt faktiskt. Så japp lappen kommer upp inom en snar framtid.

Förövrigt har det varit en bra dag på jobbet idag, alla golven är bonade och klara, underbart!

Ja det var väl allt för nu.


Kommentarer
Postat av: Martina

Det är verkligen hur skönt som helst med "Ej reklam" på dörren! Så mycket skit man slipper lockas att läsa och kanske falla för och så mycket skit man slipper släpa till soprummet!

2011-11-21 @ 17:13:35
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback