Tisdag - veckans tristaste dag

Vet inte varför jag tycker att tisdagen är tristast på hela veckan, det kan vara så att det är så många dagar kvar till helgen, måndagen är inte alls lika jobbig, kan vara för att man precis haft helg och suger på det en dag extra eller nåt.

Idag gick i alla fall dagen rätt fort ändå. På morgonen gick jag och två jobbarkompisar ut för att sopa lite löv från trappuppgångar. Dom hade klagat på att det låg löv utanför en dörr på äldreboendet, när vi kom dit så kanske det var sammanlagt 15 stycken på 4 trappuppgångar! Att di gamle alltid ska klaga.

Sen gick vi över till ett annat område för att sopa (på mitt eget iniativ) utanför källardörren, det har ju blåst en del som ni vet vid det här laget, dock inte så mycket just här men ändå, det blåser och när det blåser så blåser löven ner dit. Om en vecka lär det vara lika mycket igen men då är det bara att göra om det.

Detta var ju inte allt då, min sko får ni också se. Vi började med att jag hade skyffeln, en annan hade sopborsten och den tredje höll upp påsen. När människan som hade sopborsten tog upp det på min skyffel som jag skulle häva i påsen..släppte så flög hälften av i alla fall för att det inte var vindstilla. Då tog jag borsten ifrån henne och gjorde det själv, dvs tryckte borsten mot skyffeln och släppte den inte förrän skyffeln var i påsen! Teamwork med mig själv alltså!..

 

 

Här hade vi inte kommit så långt, varför jag inte fotade den fulla påsen vet jag inte för detta säger ju ingenting egentligen, mer än att ni ser skon på hon som höll upp den.

 

Sen hade "Utropstecknet" möte så jag fick köra iväg backarna med svep, microdukar och annat tjafs till töserna på andra ställen. Idag stod det en burk med nåt i på bordet, samma bord som chokladaskarna häromdagen. Jag gick fram och det låg reflexer som det stod "Länsstyrelsen" på och en lapp "Ta för er"! Än en gång bockade jag och tog en. Jag fotade det tyvärr inte men den är alldeles gul. Fint så!

 

Imorgon är det onsdag, halva jobbdagen har då gått och möte ska vi ha också, det kommer vara "Frågetecknet" som bannar oss, berömmer oss eller bara säger hur bra han själv är, nåt av det kommer det att bli. Fika skulle vi få också, gött!

 

Ja det var väl allt för denna gång.

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Så länge det blir fika spelar det ju ingen roll vad han säger.

Tuggar man tillräckligt högt hör man ju iaf inte om han bannar er :-)

2011-11-29 @ 19:06:21
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback