V.I.F Lasse Brandeby

Den första "bekantskapen" med Lasse Brandeby för mig var "Kurt Olssons television" (1987), jag älskade det programmet och fick mig att skratta både en och två gånger. Det jag skrattade mest åt när han vid ett tillfälle intervjuade Patrik Sjöberg. Inslaget är textat på engelska av någon anledning.

Dessutom tyckte ibland mitt ex att mitt hår såg lite ut som Kurt Olssons, också det av någon anledning.

Ett annat program jag också älskade var "Rena rama Rolf".

Han var polischef i filmerna "Irene Huss", 11 stycken varav 6 av dessa spelades in i år. 2007 fick han en svår lunginflammation som tog hårt, 2008 fick han en hjärnblödning och när han nu i höstas sågs i "Fångarna på fortet" som "gåtmannen" var han ännu en gång sjuk, han åkte in på sjukhus och har legat där från och till.

 

Klockan 3 natten till idag ringde telefonen hemma hos Lasses bästa vän, Lasse Kronér och i andra änden var det Lasse Brandebys dotter som talade om att hennes pappa hade gått bort. Lasse Kronér hade suttit och vakat i 3 veckor och i fredags skulle han ut på turné och visste att det var sista gången dom bästa vännerna skulle träffas.

 

Han var en stor komiker i mina ögon, verkade vara en underbar man och det kom som en chock när jag såg att han hade avlidit. V.I.F Lasse! <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback