Hur gör dom?

Ibland ser jag folk på Facebook som festar och oj vad dom festar. Morgonen efter ser jag dom framför mig ligga på rygg i soffan med en hel jävla ismaskin på pannan, spyhinken nedanför och ena näven i en full godisskål! Näe då skriver dom statusar som "Nu ner till gymmet" eller "Varit ute och sprungit 511 kilometer, nu duscha". Men va?

Fejkar dom statusarna? Alltså jag vill ju tro det men näe då, jag har nog hurtbullarnas hurtbullar i min vänlista. Vad gör jag dagen efter? Jag går från sängen till toan, fötterna släpande och armarna likaså, sitter kvar lite längre för att jag inte orkar resa mig, hade jag kunnat med så hade jag ringt nån jävel som kom och torkade mig också!

Vad gör jag sen? Jo då går jag tillbaka till sängen och är segast i kommun! Jag är inte så bakis men alltid så trött och seg. Jag får ju fan ångest över att läsa mina supande vänners statusar snart. Idag skrev jag som status "Näe om man skulle ta och springa elljusspåret idag kanske". Tre stycken gillade det men ingen kommenterade? Varför då tror ni? Jo för att ingen trodde på det ändå såklart!

Jag kanske ska ta kort på mig själv iförd en baddräkt anno 1979, kränga på mig ett par mummelbyxor, slänga en handduk över axeln och se så där äckligt hurtig ut?! Sen när kortet är taget så slänger jag allt i en hög i klädkammaren och slänger mig i sängen igen och lägger ut kortet på Facebook. Vad kommer folk kommentera då tror ni? Ja men precis, "Du är la för rolig!" Och sen garvar dom alla 6 läpparna av sig, skakar på huvudet och sen tror dom mig inte i alla fall. Såna är dom mina vänner.

Jag ska också bli en hurtbulle......i ett annat liv.







Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

f´låt...

jag drack sex öl igår - gick en mil med stavar kl 10...

sorry...

snyft

jag är så bra, jag vet...

men vet du kära sune.

jag tänker fortsätta!

både med att få va din kompis och hurtbulle ;)

snälla!!!

ps.

förra kommentaren jag skrev - och när jag skulle skriva i ordverifiering stod det "rockmus" ha ha ha

2011-10-09 @ 17:16:48
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: Inna

Jag har mvg i att vara bakfull, därför dricker jag sällan så mycket numera.

Jag drack 3 glas vin i går, mår som en nyponros, men jag skiter i att vara hurtbulle, har inte varit utanför dörren idag. Lyckades får sonen att gå till affären.



Hoppas att du har piggnat till nu bruden =)

2011-10-09 @ 18:25:40
URL: http://innas.se/blogg
Postat av: Annica

Vi kan byta liv? ;)

2011-10-09 @ 18:37:26
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Twins

ha en bra kväll =)

Postat av: jeanette sandelin

har du hurtat och tuppat - lr som jag stånkat till af o fk utan nått gensvar... typ få och lämna en blankett.

hi5 på den.

snart medda! två käcka töser 7 o 10 på ingång för en lååång em med mamma sin.

tjing tjong från dalsland//

2011-10-10 @ 13:37:35
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: Annica

Inte sådan pall vill jag sitta på :) då kommer jag ramla ner från den varje morgon! ;D

2011-10-10 @ 16:11:30
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Doris

Tror att du är ärligare än somliga ...

2011-10-12 @ 02:00:48
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback