Jätteotippat

Jag fick ett samtal av min pappa. Dom hade diskuterat (grattis till det) och kommit fram till mig att dom skulle ringa till mig och fråga om jag ville komma på middag kl 13. Jag tackade ja såklart, eller såklart förresten, hade det varit spöregn, hagel, sandstorm eller en tyfon..eller om det var grammafon minns inte riktigt vad det heter så hade jag ju inte cyklat dit.

Pappa sa att det fläktade lite ute och inte alls blåste som det gjorde igår. I 70-årspresent ska jag ge honom en bok som beskriver fläktande och hård blåst, det är en JÄVLA skillnad, så kan vi säga!

Jag cyklade, oj vad jag cyklade! Hade jag nu fönat håret innan så hade jag förbannat det för det hade inte behövts, hade jag nu inte haft vax och spray i så hade håret sett ut som Kurt Olssons hår, så kan vi också säga! Det inte bara blåste, det var motvind! Hade det nu varit invasion av sketstarka flugor så hade jag haft alla i ansiktet, näsan och i öronen!

Jag kom i alla fall dit. Innan skrev jag så här på Facebook:

 

Det var detta som bjöds. Jag tippade rätt alltså. Jag frågade om det inte fanns nån gelé men jooo det hade dom ju glömt att ta fram så det gjorde jag. Det var gott gott, nån efterrätt blev det dock inte för dom skulle vara borta kl 15. Jag fick däremot med mig resten av köttet och såsen hem, nomnomnom!

 

Dom föste ut mig, satte soppåsens öglor på mitt vänster långfinger och pekfinger och jag..ja jag började att fnittra, flata som jag är, eh ja. Sen fick jag cykla hem, det blåste lite åt sidan nu istället, höll på att hamna i en buske och jag som inte gillar buskar!

 

Nåja, middagen är avklarad och jag har äntligen fått ta av mig bh:n!



Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas du får någon sån där feeling inför en lottorad också!

2012-04-02 @ 10:23:43
URL: http://dahlian.blogg.se/
Postat av: BajsMalin - Mamma

Men åh så gott! Och vad sällt av dem! De kanske räckte med dem själva som "päron"-efterrätter! HA! Där fick jag till det! ;)



sv: Tack Sune! Kiddo hälsar och tackar för pussen! :D

2012-04-02 @ 13:43:53
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback