Bjuden

Min lediga dag började 8.50 då jag vaknade.  Det var lite lagom tid att gå upp...tyckte blåsan, jag själv hade lätt kunnat sova till åtminstone 9.

Dottern smsade: "Fläsk och löksås ikväll?" Jag som är fattig som en kyrkråtta smsade tillbaka och frågade om hon köpte det då. Fick tillbaka att hon skulle laga det också. Jösses, det var lite kors i taket på det där, så kan vi säga!

Hon kom hit kl 19 så hade hon en timme på sig att göra det lagom till "Sveriges mästerkock".

Vi gör inte riktigt på samma sätt jag och dottern, medan hon gör såsen i kastrull gör jag det i stekpannan. Hon använder matlagningsgrädde och vitpeppar medan jag bara har salt, mjölk och mjöl.

 

Lite fläsk till det hela

 

Kocken själv

 

Har jag sagt att jag älskar sås?

 

Sen blev det "Sveriges mästerkock" och "Fuskbyggarna". Under tiden satt hon och spelade "Pet hotel" på sin Iphone, sa jag att dottern snart är 24?

 

Nu har hon åkt hem, skulle städa lite innan pojkvännen skulle hämtas vid stationen. Imorgon ska jag storstäda för på fredag kl 18 kommer raringen!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback