Den bästa

I några timmar nu har jag lyssnat på gamla Schlagerhits och kan inte låta bli att osökt gå tillbaka då jag gick i mellanstadiet. Vi hade stuga uppe i Sälen och varje sportlov åkte vi upp dit en vecka för att åka slalom (jag var en hejare på det). Antingen åkte vi upp själva (5 stycken i familjen) eller med bekanta till mina föräldrar och deras barn. Det var fullt hus. Vi var oftast i backen från morgon till sen eftermiddag.

Oftast var det även Melodifestivalen också. Och ni som är födda på -60 och -70-talet vet ju att det var mycket större då, EN tävling, och man satt och hade favoriter, tog upp mittuppslaget i någon tidning och kryssade för vilken man ville skulle rösta, sen fyllde man i poängen och jublade. Jag minns 1980 då vi återigen satt klistrade framför teven. Då kom det en låt som jag sen genom åren diggat till varje gång den kommit. En av dom bästa låtarna jag vet i schlagersammanhang faktiskt. "Växeln hallå" med Janne Lucas Persson.

Den satte sig ja oj vad den satte sig. Man gick och nynnade på den där i dödagar. Nu minns jag dock inte placering den fick men håll med om att den är bra? Precis!



Ljudet är inte det bästa men detta är alltså från samma kväll då jag var 11 år och blev kär i låten!


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

all i have to say:

michelangelo!

tjing//

2012-02-06 @ 06:27:05
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: Britt

En av mina favoriter. Jag var och lyssnade på honom det året han vann, när han var ute på sin sommarturné. Han var en riktig jävel på att spela piano.

2012-02-06 @ 20:01:56
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback