Varför?

I fredags när A kom så gick vi till ICA för att handla. Hon sa att hon måste ha frukt annars får hon abstinens. Jag föreslog clementiner men nej då, hon ville ha Sharonfrukt. Jag var ju lite skeptisk förstås, jag hade aldrig ätit det.

Jag smakade och...nu undrar jag, varför i helvete har ingen sagt till mig hur jävla god denna frukt är? VA?? Den är supergod! Man fick 2 för 8 kronor, idag var det 3 stycken för en tia, jag köpte det. Man kan äta hela frukten förstår ni, ja ni som inte har en aning om hur man äter den. Det finns inga kärnor alls, man tar bara bort det där lövliknande saken på detta och sen äter man. Nomnomnom!

Sen är den fruktansvärt nyttig och innehåller Beta-karoten, folat, fosfor och kalium. Full med A-vitamin alltså.

Nu läste jag att man bara kan köpa dom från oktober till mars och är väldigt hållbara väldigt länge. Så imorgon ska jag köpa på mig en hel massa!

 

 


Kommentarer
Postat av: Inna

Sharon är perfekt ihop med ädelost, kex och rödvin. Samt trevligt sällskap. Det går att moffa i sig solo också. Men är bäst i sällskap.

Ibland har man tyvärr inget val. Då bli sharon+ ost+kex+vin en bra tröst i stället. Du fattar.

2012-02-27 @ 22:25:08
URL: http://innas.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback