Min nyårsafton

Joråsåatte, så blev det då 2012. Men i nån månad eller två kommer vi nu i alla fall skriva 11, så är det varje år..eller också är det bara jag, typiskt i så fall.

I alla fall så hade jag en mycket trevlig nyårsafton.

Det började med en middag som inte var av denna värld, jag lovar, jag har nog inte varit så mätt sen..ja sen sist tror jag.

Jag tog kort på min tallrik men Ewa tyckte att hennes upplägg var snyggare så därför kommer nu ett kort på Ewas tallrik då.

Hasselbackspotatis, bönor, fläskfilé, purjolökssås och pepparsås tror jag, andra grönsaker som jag hade stekt, notera gärna att det även är jag som kryddat hennes tomat, viktiga grejer det!

 

 

Förresten så var det så här jag såg ut, ser ni hur mätt jag är? BRA!

 

Sen när vi hade ätit började hennes karl att diska, ja ni läste rätt, han diskade! Jag och Ewa satt mest och tittade på, som sällskapsdamer liksom. Sen fick Ewa för sig att vi skulle ha marängswiss, efter det kunde jag inte röra mig.

 

 

Fattar ni eller? Det är sketmöe i denna och jag åt nästan upp allt. Men satana vad gott det var

 

 

Här var när han satt och väntade på maten, bara tog det lugnt liksom

 

Sen kom sångfågeln Camilla och hennes karl dit en stund, jag ville spela Geni men det ville ingen annan, jag som hade övat in alla frågor och svar i två veckor innan så fick jag inte visa hur duktig..jag egentligen inte är. Jaja, det får bli en annan gång.

 

 

Ewas karls son försökte jag ta kort på hela kvällen, till slut fick jag honom! Jodå, det är jätteinne att ha halsduk inomhus, trots att han tyckte att det var kokhett i lägenheten, ja se småpöjkar!

 

Sen var det dags att gå ut och skåla i champagne, pojken över fick tag på glas utan fötter så dom kunde vi inte ställa ifrån oss. Jag fick kort på sångfågeln och hennes karl, hon förklarade för honom att detta kortet nu kommer ses av alla mina miljarder läsare, miljarder? Herregud, hon kan inte räkna den tösen, jag har kanske 100 om dagen! Det du Camilla!

 

 

Det tyckte hennes karl var jättekul...som synes.

 

Jag var hemma strax efter 1, tog en Bamyl och gick och la mig. Idag mår jag hur bra som helst. Kan bero på att jag inte drack så mycket just för att jag var så satans mätt. Det är jag än btw.

 

Hade ni en trevlig nyårsafton? Berätta gärna!

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

För oss vart det middag hos bästa vänninan, sen åkte vi hem så vi var hemma strax efter 23. Vi hade glömt att köpa hem något gott så när barnen sov så beklagade jag mig lite.

Då kom maken och överraskade mig med ett glas champagne lagom till tolvslaget :-)

2012-01-01 @ 21:55:55
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback