Helg ffs!

Nu har jag sovit 1.5 timme efter den intensiva dagen. Man hann liksom inte att bli trött eftersom man hade att göra hela tiden. Sånt gillas, det gör dock inte min rygg och mina fötter.

När jag kom imorse (jag var först på plats) så föreställde jag mig att det skulle se ut som hej kom och hjälp mig men antingen städade dom mycket själva eller också festade dom inte så hårt som vi trodde att dom skulle göra. Eller också har vi en annan anledning, vädret! Det pissade väl ner hela natten antar jag. Det var mest inne i tältet det såg ut som om en orkan gått fram.

Det har flutit på bra hela dan, vi fick undan mycket, städat ett helt hus, bäddat 5 sängar, kollat runt i huset om det inte ligger en avdäckad man/kvinna eller nåt annat otrevligt. Men icke. Kl 7 kom den första ner och ville ha frukost, dock var det inte så många som åt nåt till sitt kaffe.

Detta är en bastu, en av dom minsta jag sett faktiskt.

 

Sen var det kaffe, kaffe, kaffe och sen lunch. Dom fick färsk rökt lax från fiskaffären här istan, potatis och god sås. Fint sare va!

Bortdukning av lunch, kolla så dom fina linnedukarna klarat sig, diska allt (diskmaskin) och sen runt 13.15 åkte jag hem. Jag slutade ju 13. Tiden där går fort!

 

Fina fisken!

Nu har jag alltså sovit och tagit helg, en helg som arbetande visstidsanställd! Jag ska tillbaka till det där stället på måndag. Det känns bra.

 

Hoppas att er fredag har varit bra.

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Sååå liten såg väl inte bastun ut.

Jag har sett en med plats för 2 rumpor, en på övre och en på undre och knappt så man kom kunde vända sig därinne :-)

2012-05-11 @ 21:14:57
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback