Farbror Ortoped

Igår..eller om det blir i förrgår hm var jag så trött när jag kom hem från Skövde att jag inte orkade skriva någonting. Jag och Emelie var iallafall till ÖB för att inhandla diverse nödvändigheter. Där gick vi o lullade i godan ro, tills jag tittade på klockan och upptäckte att vi hade 20 minuter på oss att åka till sjukhuset, parkera, försöka hitta ortopedmottagningen och anmäla mig i luckan. PANIIIIK! Men vi hann. Tack vare kanske att jag faktiskt inte stoppade i pengar i automatmackapären. Den var ju ur funktion för sjutton så jag hittade en gammal parkeringslapp i bilen och la den så fint i fram haha. Väl inne på mottagningen fick jag sitta och svara på hur många frågor som helst på datorn. Emelie satt brevid och försökte plugga. Det var ju säkert lätt. Hon frågade förresten ut en undersköterska vad hon har för uppgifter på det där stället... jaaa Emelie pluggar ju till undersköterska och var ju naturligtvis nyfiken. Hon blev förvånad att en undersköterska har så himla många arbetsuppgifter. Hon hade tänkt sig att undersköterskorna bara tog hand om gamla..så wrong man kan ha! Väl inne hos farbror ortoped som lyssnade till namnet Anders. Anders låter rätt ungt, men han var nog närmare 60år iallafall. "Ta av dig byxorna" what?? Tänkte vråla.. schaaas karlelänne ja e flata så försök inte! Men gjorde bara snällt va Anders sa till mig. Trippa på tå, gå på hälar, luta mig framåt.. ne nu jävlar.. ja är flata..försökt inte! Men jag gjorde återigen som han sa. Emelie satt me näsan i blocket och skulle vilken minut som helst börja garva. Han knådade på ryggen o drog ner mina trosor.. ne nu.. jä... aaaaaaj där gjorde det ont ja.. o ärligt så har ja ont där än. Inget undra på så hårdhänt som han va! "Lägg dig på britsen på rygg".. sure thing, ingen idé att protestera längre. Han lirka o hade sig me mina ben. "Lägg dig på mage".. jamen visst, det är ju så underbart skönt för ryggen när man har diskbråck...eller inte! Han konstaterade iallafall att diskbråcket har flyttat på sig..eller ja, det finns inte kvar för ja har ont på höger sida nu och diskerna är skadade det är därför jag nu har ont. Wihooo diskbråcket är borta men inte fan har jag mindre ont i ryggen för det. "Inget stillasittande jobb, du får inte ha ett jobb som du står för länge på och du får inte bära tyngre grejer än 5 kg!" Wihoooo 5 kg, jösses de väger säkert min katt :s. Nåja, efter ett halvårs väntan på att få komma till en ortoped och en kvart hos farbrorn så var jag ute. Förresten så skrev han en remiss så jag kan få ut en gördel.. japp schnyggt! Den ska jag ha på mig när jag är ute på krogen tänkte jag. Ska bara gravera in nåt coolt märke på den först.

Nu är jag så trött att ögera glor i kors. Godnatt!

Rösta på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback