Recept på Kyckling med champinjonsoppa

När jag var liten så gjorde mina föräldrar en maträtt som vi syskon bara älskade sen har jag tagit den till mig och bjudit MÅNGA på den och jag vet INGEN som INTE gillade det så efter lite påtryckningar från vänner och nu också EMMELIST (och hennes morsa) så skriver jag alltså ut receptet som får er att bara vilja ha mer, mer, mer OCH mer!
Glöm att ni kan äta chips och annat gott efter det här för ni kommer äta tills ni är så spymätta att ingenting annat går ner. Det är även väldigt gott dagen efter OM det nu blir nåt över.

Here we go.

För 4 personer:

1 grillad kyckling
3 burkar Cambells redda champinjonsoppa (det FÅR inte vara annat än Cambells)
5 dl grädde eller 3 dl grädde och lite mjölk utspätt om man nu har problem med sin lilla mage. Men ta aldrig BARA mjölk.

2 små burkar eller 1 stor burk med champinjoner

Ta bort skinnet på kycklingen, strimla den i bitar. Smöra en ugnsfast form, lägg i bitarna som täcker hela botten och lite till.
VÄRM champinjonsoppan, grädden (mjölken) och champinjonerna i en kastrull. Det är här ni märker hur mycket grädde eller mjölk ni behöver i då det blir i lösare form när det är varmt (nej jag tror inte att ni är idioter som inte fattar det)

Häll det över kycklingen och skjuuuuts in i ugnen på 125 grader. Där ska formen stå tills det puttrar.

Koka ris till och gärna en sallad. Som krydda över är curry väldigt gott men det är efter tycke och smak för var och en. Bra det Babiantuttar va? Du som bara älskar curry..eller inte ;)

Smaklig måltid alla och gillar ni det inte så är det nåt fel på era smaklökar!


Kommentarer
Postat av: emmelist

tack nu har vi stulit ditt recept :D



ska nog testa på det i veckan redna :D

2009-11-21 @ 20:14:24
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Nina

Yeah, yeah! Det där ska vi minsann testa vid första bästa tillfälle!

2009-11-22 @ 21:05:59
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback