Dag 29 - Mina ambitioner

Mina drömmar och mål är först och främst att hitta ett jobb som jag får stanna på, att jag trivs där och mina jobbarkompisar trivs med mig. Känna mig behövd, att jag gör något för någon annan och får lön för mödan. Jag har ju också som dröm att min rygg ska bli bättre, det är en stor dröm som jag i och för sig inte vet om den slår  in. Jag har också som mål att vara tillmötesgående, jag är det idag också men att ha mer öppna sinnen, tänka på fler olika sätt är alltid bra.

Det här med jobb, jag har inga höga krav, jag behöver inte klättra på en karriärsstege för att känna mig tillfreds med mitt liv, bara jag har ett jobb att gå till, en hyfsad lön som gör att jag inte behöver några bidrag överhuvudtaget för hur det än är så skäms man lite att man går på socialbidrag, ja inte helt och hållet men utan deras hjälp hade jag inte kunnat ha en lägenhet. Jag har ju berättat tidigare att det tog ett år innan jag ens ansökte om att få bistånd för att jag inte trodde att jag var berättigad det, hade jag bara sökt tidigare så hade jag inte mått så dåligt och haft en sån pissig ekonomi som jag hade i ett år, med deras hjälp har jag det något bättre men långt ifrån bra. Att få socialbidrag  är en mänsklig rättighet om man är berättigad den och det är jag men jag vill inte ha det egentligen, att leva på enbart bidrag i hela mitt liv är verkligen inte mitt mål. En riktig lön kan aldrig slå bidrag i storlek. 

Håll tummarna för att jag har ett jobb nästa år.




Kommentarer
Postat av: lillamymajan

Håller verkligen tummar o tår för att du ska få ett jobb 2011!



Har glömt att skriva hur roligt jag tycker det är med dessa inlägg.Du bjuder så mycket på dig själv..

Tack Sune!

2010-12-29 @ 22:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback