Här var det nötter!

Jag dammsög när jag hörde ett jävla liv från köket, jag stängde av dammsugaren och gick dit.

Jag ser Iza slänga sig handlöst åt höger och såg en nöt flyga till vänster.

Nogger: -Åååh Iza du är så körd, det kommer aldrig bli en bra målvakt, fetto!

Iza tittar på mig och blir generad av att hon gjort bort sig. Nogger tittade bakåt och fick syn på mig.

Nogger: - Tjena, såg du mitt Super-Macskott? (Super-Mac var en skotsk jätte i en fotbollsserietidning när jag var liten).

Jag: -Ja jag såg det du, det var väl därför Iza slängde sig åt andra hållet såklart.

Iza sken upp: -Ja precis så var det, exakt så, vem vill ha en nöt i fejset liksom.

Nogger asgarvar och skulle just till att skjuta iväg ett skott till när jag tog nöten mitt framför tassen på henne:

Jag: -det är så här nötter ska tas. Jag vände mig om för att lägga nöten i skålen och såg Nogger i ögonvrån som var i full färd med att skicka iväg en mandarin i huvudet på mig, jag tog upp höger hand och greppade mandarinen. Nogger blev snopen och lommade iväg.

Som sagt, det är så nötter ska tas!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback