Nähä inte det nä

Varje år på fars dag träffas alla vi som ska fira jul ihop och delar upp vad vi ska köpa och göra  för mat och godis så det slipper bli så mycket för den som har julen det året.

Min dotter gjorde julgodis förra året och hon ville göra det i år också. Hon ringde mig förut:

Dottern: -Hej mamma, gissa vad jag tuggar på!

Hon tuggade och det knastrade rejält.

Jag: -Pepparkaka?

Dottern: -Näe det är kola och som du hör så blev den misslyckad, det går inte att äta den så det blir inget.

Jag: -Nähä va synd men vi har ju dina Rocky roads i alla fall.

Dottern: -Näe den smakar skit den också, det var nog fel choklad.

Ja detta år blir det en nyttig jul utan godis, se vår familj framför er, tuggandes på frukt och nötter. Ska man ringa Aftonbladet kanske? Enda familjen med enbart detta på godisbordet, vilken artikel!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar julgodis! Har dock inte haft tid att baka eller fixa ngt sånt i år

2010-12-20 @ 22:29:03
Postat av: Anette

Märker att din dotter har fått din underbara

humor. Skit att vi bor så långt ifrån varandra.

Min fibromyalgi,ryggskada (jag ramlade 5 meter

från byggställning - VEM annars ?) Men med er

skulle jag bli frisk på 4 minuter. Någon som

har en sådan där fotpump till min luftmadrass

från 1955 ? Problemet är väl att både jag

och madrassen, likt en ballong där luften

går ur, skulle åka ut genom dörren lika snabbt.

Men skam den som ger sig !

2010-12-21 @ 17:01:53
Postat av: Sune...the girl

Sv till Anette: Ja hon har samma humor som mig, tack och lov att hon inte fick sin fars för då hade hon inte haft nån alls haha. Din stackare som råkar ut för alls. Går du hos en sjukgymnast?

2010-12-21 @ 17:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback