Nogger och Iza tycker till

När jag hade fått in allt i sovrummet igen och satte mig i datastolen och pustade ut kom Nogger och hoppade upp på skrivbordet. Hon tittade på mig, tittade på Iza som hade lagt sig på sängen bakom, tittade på mig igen och frågade:

-Du matte, den där karln som varit här i två dagar, han kommer inte idag också väl?

Jag tittar på henne och svarade:

-Näe, nu är det klart här, han kommer inte idag i alla fall.

Nogger pustade ut och fortsatte:

-Fy satan va skönt! Vet du matte, det var den mest stinkande människa jag träffat och då har jag träffat många, du vet, min förra matte och husse var ju inte dom mest renligaste människorna om du minns men den här karln asså (hon stoppar tassen i truten och låtsas spy), det var fan värre än den flugan jag svalde i somras som smakade fis!  

-Jo jag vet, han dricker en del och röker ännu mer, var nog det du kände.

Nogger: -Skojar du eller? Hur vill en människa gå omkring och lukta så för det första? Han luktade värre än dig när du vaknat efter en fylla. Lova att han inte kommer hit nåt mer, lova! Annars flyttar jag och Iza till ett Zoo!

Iza som hade lyssnat flikade in:

-Jag håller fullständigt med...fast till två olika Zoo då, där jag kan få lugn och ro.

Nogger spände ögonen i henne, kastade en använd snuspåse i ansiktet på henne, hoppade ner, gick in på toa, drämde igen och låste dörrn.

Dom är så goa mot varann mina små bebisar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback