Lockar med en chokladkaka mot ett lösenord

Jag bara undrar, hur korkad får man vara? Hur sugna på choklad är folk egentligen så att dom ger ut sitt lösenord till någon på stan som säger sig representera ett antivirusföretag. Som tack får dom en chokladkaka om dom avslöjar sitt/sina lösenord på nätet. Jösses säger jag bara.

"Undersökningen var inte direkt vetenskaplig – de som stannade och svarade på några frågor lockades med en chokladkaka. Av 34 personer som svarade på frågorna lämnade 23 ut sitt lösenord, i vissa fall till betalsajter men också till sociala medier som till exempel Facebook. Bland de aningslösa fanns lika många kvinnor som män."

Inte ens jag som är en chokladälskare skulle ge ut mitt lösenord till nån. Jag har säkert 10 olika att hålla reda på med det funkar bra. Det är inga lösenord som kan kopplas till mig som person så nu vet ni det.
Jag byter ganska ofta också.

Mer kan ni läsa HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback