Två småbarn

Jag har kommit på att jag har två småbarn hemma. Jag får städa upp efter dom, dom hänger i kjolstyget mest hela tiden och tävlar om vem som ska bli min kelgris för dagen. Dom leker och jagar varandra så det står härliga till, idag låg min madrass på golvet efter deras framfart. Dom kom ut i köket när jag var där, ville ha mat men dom har två fulla matskålar, jag sa det till dom, dom muttrade och sprang iväg. Hade jag nu haft en sambo så hade jag gett mig sjutton på att dom gjort likadant med henne. Ni vet, man frågar mamma om man får göra si eller så, hon säger nej och då går man till pappa och frågar samma sak. Så skulle det vara här. Jag hade några kronor liggandes på nattygsbordet, det gjorde dom innan deras framfart iallafall men sen låg dom på golvet lite här och var. Det är ett evighetsjobb att gå och plocka efter dom.

Inatt/imorse somnade jag först 5.30. Kan det vara för att jag sov i 3 timmar igår mellan 16.15-19.30 kanske? Min kropp var helt slut igår så jag var tvungen. Efter att ha legat och vridit mig i en timme imorse så var jag nära att gå upp igen men jag vände mig om sen somnade jag. Vaknade igen 10.30, hade jag inte vaknat självmant så hade dottern väckt mig för hon ringde en stund senare. Och ni... jag går in på min 15e dag som rökfri idag! Hurra för mig.


Var med på frågestunden vetja!



Kommentarer
Postat av: Hillevi

Hurahurrahurra!

2010-01-16 @ 14:45:31
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Doris

HURRA för dig !!

Tur att du har dina småbarn, tänk bara så trist och ensamt det skulle vara annars ;0).

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2010-01-17 @ 05:18:49
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback