Från bebis till tonåring

Jag hade planerat det så bra och jag hade smusslat med saker och ting. Med håret på ända stod jag vid sängkanten och började sjunga:

-Ja må hon leva ja må hon lev..
Det kom en kudde flygandes och träffade mig hårt i huvudet och ett skrik i falsett nådde mig:

-För helvete jag sover, dra!
Nogger tittade yrvaket på mig och drog täcket över huvudet.

Jag något chockad:
-Men lilla gumman, klockan är 9 och jag tänkte..

Nogger: -Men vad är det du inte förstår?! Dra!

Jag med gråten i halsen:
-Men vad har flugit i dig? Varför är du sån här? Du fyller ju 1 år idag Nogger. Matte har lagat fiskpaté till dig.

Nogger: -Men åååh, varför ger du mig alltid dåligt samvete? Kan vi inte ta det senare? Jag var uppe sent i natt!

Jag: -Jaha men..

Nogger slängde ännu en kudde på mig som hamnade rätt i patén.

Jag suckade och satte mig vid datorn och googlade. Där har vi det. Nu förstår jag. 1 kattår är 17 människoår. Jag har fått en tonåring i huset! Undrar om hon kommer bli en tonåring som är som en pina i arslet, denna dagen hade ju börjat precis så.

Jag stängde sovrumsdörren och gick ut. Ja grattis på 1-årsdagen då Nogger.




Kommentarer
Postat av: Doris

Grattis till tonåringen !

Sköt om er !

Kramar, Doris

2010-06-18 @ 02:41:09
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback