Ring en vän

Dottern hade vart på fest lite längre bort än vad jag bor, själv bor hon på andra sidan av stan. 00.05 ringde hon.

-Hej, jag går äckelvägen och tänkte ringa en vän så då blev det till dig.

Det var ju gulligt av henne. Vi pratade en kvart, när hon hade ca 300 meter kvar så skulle vi lägga på för hon kände sig trygg, hur man nu kan göra det när det iallafall är så pass långt kvar. Jag sa att hon skulle smsa så fort hon kom innanför dörrn så jag visste att hon var välbehållen.

Klockan gick och jag smsade 00.45, inget svar, jag ringde, inget svar. Jag kom då på att hon hade sagt att hon skulle ringa pojkvännen när hon kom hem för han var också orolig när hon skulle gå själv och så långt. Jag smsade honom och han ringde upp. Jodå hon hade ringt honom och sa att hon skulle gå och sova.

Det här med att meddela sig till mig det hade inte slagit henne alls eller? Jävla tur att pojkvännen var vaken, han är i Götet och har sett på ZZ-top som visst var en besvikelse. Gamla gubbar som tydligen bara går upp på scen och tror att man inte behöver göra så mycket mer. Ljudet hade tydligen varit bajs.

Nåja, nu är jag lugn iallafall när hon ligger i sin säng och antagligen somnade på 2 röda men jag hann naturligtvis att bli ordentligt orolig.



Kommentarer
Postat av: Susanne, vet du väl ??!!

Förstår din oro, men skönt att höra att hon kom hem välbehållen

2010-10-23 @ 01:14:21
Postat av: Jess

messar alltid min mamma när jag är hemma själv, hon tycker att det är en trygghet..

Skönt att ha mammor som bryr sig



Ha en finfin helg



Kram

2010-10-23 @ 06:48:00
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Emmelist

ja riktigt sorglig.



bra hon ringer dig :) jag ringer alltid ngn då jag går ensam :)

2010-10-23 @ 09:59:30
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback