På tal om otäcka drömmar

Jag har i flera år drömt drömmar som ibland har fått mig att vakna med en andning som är betydligt fortare än normalt. Drömmar där jag är jagad, drömmar där jag inte hittar ut om jag springer omkring. Bara att jag springer är ju i och för sig positivt för det kan jag inte göra i vaket tillstånd knappt.

Jag har ingen aning om jag är en person som sparkar, slår eller skriker i drömmarna, ingen har sagt något iallafall.

Gör man det ofta kan det tydligen kallas det REM sleep behavior disorder och det kan vara ett tecken på en hjärnskada, Parkinsons eller demens, som visar sig senare i livet. Ja detta har det tydligen gjorts en undersökning av som så många andra saker. 27 personer valdes ut som hade just REM sleep behavior disorder 15 år tidigare eller som också fortfarande höll på så. 13 av dessa hade utvecklats till demens, 12 fick Parkinsons och 1 hade drabbats av en hjärnsjukdom som liknade Parkinson.

Så vet du med dig om att du uppträder våldsamt på nätterna när du sover så sök hjälp redan nu!





Kommentarer
Postat av: JESSI FOX

haha jag tror aldrig jag kommer uppskatta ljudböcker... jag är inte typen som lyssnar! :P

2010-09-08 @ 11:30:16
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: JESSI FOX

hahaha om du säger det så! ska vänta i 20 år och se..

2010-09-08 @ 12:01:58
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: deppy deppson-rotary

Gör så här:lägg 20 stycken tusenlappar på pannan och lika många på bakhuvudet i en svart strumpa.Den ska du ha på dig som en rånare. Dessutom blir det mörk för ögonena. Varje natt ska du ha nya tusenlappar. Tro mig: utan pengabrist inga dåliga drömmar. Japp!

2010-10-16 @ 08:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback