25 år sen

Idag är det då hela 25 år sen Olof Palme sköts på öppen gata i Stockholm. Helt otroligt att det fortfarande är ouppklarat.

Jag minns vad jag gjorde den kvällen. Jag var 16 år och var tillsammans med min dåvarande pojkvän i hans gröna Volvo 142:a. Det var fredag och jag tror att vi hade med oss några av mina kompisar också i bilen. Senare skjutsade han mig hem och han åkte hem (han bodde 7 mil från mig).

På morgonen efter vaknade jag som vanligt tidigt och ville då se något som hette "Gomorron Sverige", ett program som man kunde ringa in och vinna massa saker plus att det var gäster osv. Per Ragnar var programledare. Pappa var redan vaken och satt framför teven. När jag tittade på teverutan så var det inte alls "Gomorron Sverige", istället såg jag nyheter där det visades bilder på Olof Palme, vår stadsminister på den tiden. Jag frågade pappa vad det var som hade hänt och han mumlade nåt om att Olof Palme hade blivit skjuten kvällen före.

Hela den dagen var det nyheter och det var vad alla pratade om en tid framöver och nu är det alltså hela 25 år sen.

Minns du vad DU gjorde denna dagen då Olof Palme sköts?



Kommentarer
Postat av: Martina (tävla gärna hos mig)

Japp, minns klart och tydligt. Skrev också om det idag.

Jag kom också upp och skulle se Gomorron Sverige...

2011-02-28 @ 20:47:09
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Doris

Glömmer det aldrig, jag hade varit på STOR fest ( på Island ) och killen som hämtade oss sa att Olof Palme hade blivit skjuten och var död, jag trodde att han skojade ...

2011-03-02 @ 00:27:45
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Anette2

Vi flyttade. När jag skulle vila en stund i

bilen så berättade min dåvarande pojkvän om

vad som hänt. Vi hade parkerat bilen utanför

Konsum.

Även om jag aldrig varit ett dugg intresserad

av politik så minns man det så oerhört väl....

Inte känns det som 25 år sedan.

2011-03-03 @ 16:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback