Turkiet

För 1.5 år sen var min dotter och hennes dåvarande pojkvän i Alanya i Turkiet och sa att det var väldigt fint där och dessutom rätt billigt att leva. Jag har sett kort därifrån och dit skulle jag kunna tänka mig att åka. Turkiet gränsar till inte mindre än åtta olika länder så man skulle kunna passa på att åka över till ett annat land när man ändå är där.

Vill man inte bara ligga på stranden/poolen och pressa så finns det ju saker att både göra och se. Tex i Alanya finns då en stor borg uppe på en klippa som tydligen ska vara sevärd. Vill man bli ompysslad så ska man prova på ett äkta turkiskt bad, Haman sa min dotter att det kallas och där blir det bastubad, ordentlig skrubbning av döda hudceller och rengöring i största allmänhet, man kommer aldrig känna sig renligare än då man varit med om ett sånt.

Gillar du äventyr så ska du i Alanya ge dig på forsränning, med eller utan flotte.

Sugözu Cad är ett ställe där dom har marknader där du kan hitta massa billiga saker som kött, kläder, smycken, fetaost och mycket annat. Gå dit tidigt på morgonen, antar att det är för att det inte är lika mycket folk då eller nåt.


Visst låter det lockande?



Kommentarer
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Åååååh! Jag och Tobbe har bestämt att vi ska åka utomlands! Fan så härligt det ska bli när du nu blir! :P



sv: Hihi.. Vi är ju rebeller så att inget utlovas :P

2011-02-12 @ 16:44:43
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja, Alanya är jättefint! Och man ska ta taxi upp till den där borgen och den jättefina gamla moskén.

Och äta den turkiska "pizzan" i restaurangen närmast vägen upp till borgen, med en god Efes i handen :-)

2011-02-12 @ 21:40:13
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback