Ha! Jag kom på henne!

Inatt när jag försökte sova låg jag på rygg och tittade i taket. Då såg jag att det blev ljust ute i hallen och köket. Jag slet av mig sovmasken, stapplade upp, tog med mig två kuddar (det enda jag kunde slåss med, datorn vägrar jag slänga på nån), öppnade dörren försiktigt ut till hallen. Ser då att lampan är tänd i taket i köket, jag ser också Nogger på pallen under lysknappen. Hon tittar häpet på mig, lutar sig lite diskret mot väggen, drar ut ett tuggummi ur käften och ser så där tonårsaktig ut.

Jag: -Eh vart har du fått tag på tuggummit?

Nogger: -Under kylskåpet *Drar ännu längre*

Jag: -Under kylskåpet? Du vet att jag inte tuggar tuggummin va? Det är inte mitt? Och ingen som har varit här har tuggat heller. Det är sketgammalt!

Nogger stannade upp, tittar på mig, tittar på strängen med tuggummi, spärrar upp ögonen till max, gräver i det och får fram en ärta:

-Men säg att det här är din..snälla?!

Jag: -Nope, inga ärtor heller. Det tillhör nog tjejen som bodde här innan oss eller ännu längre tillbaka.

Nogger hoppar ner från pallen, rusar till badrummet, får upp toalocket precis lagom.

Iza kommer ut i hallen, sätter sig lugnt ner och säger med hög stämma:

-Du vet vad matte gör i den där holken va?!

Nogger kräks ännu mer.

Iza och jag gör high five.

Lampan i köket kommer nog inte att tändas igen på nätterna.







Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah :)

2011-01-07 @ 12:32:34
URL: http://duggin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback