Min LCHF-början

Jösses vilket sjå det är när man ingen bil har och bussarna här går helt åt helvete konstigt. Det går nämligen bussar numera ut till både Coop och Willys det har det inte gjort förut. Jag tänkte åka och handla och ville ta bussen men jag visste inte hur pass nära bussarna stannar själva affärerna. Jag vill ju helst inte bära 511 kassar och få armar som sen släpar i backen så jag får sår och får vägsalt i skiten sen liksom.

Jag ringde helt sonika upp Västtrafik men dom hade ingen aning om dom stannade utanför dessa affärer, men please människa byt jobb! Vet inte ens Västtrafik om hur turerna går så är det jävligt illa. Jag ringde Willys och fick nog tag på en praktikant för han lät lite väl förvirrad när jag frågade om dom hade bomber att sälja.. näe skoja, om dom hade en busshållsplats i närheten. Han kliade sig lite i huvudet, hur jag kunde veta det? Har ni någon gång hört en ung kille med 20 liter hårspray i så vet ni också hur det låter när dom kliar sig..det låter! 

Jo då dom hade en utanför, kanonbra, jag gick in för att tvätta pungen, skvätta lite under armarna och skulle precis gå när min vän Anneli från nyår ringde mig och frågade om jag ville att hon skulle hämta mig. Hade någon missat hur desperat jag var på FB kanske? Tror inte det. Hon skulle till apoteket som inte alls ligger vid Willys och hon bor inte ens i närheten av mig. Jättegulligt eller hur? Hon skjutsade mig dit, åkte till apoteket och hämtade mig. SÅ tacksamt! Underbara människa. 

Jag handlade bara nyttiga saker, eller ja, nyttigt och nyttigt men i alla fall grejer med låg kolhydrathalt och jag gjorde i ordning avokado. I den ena var det turkisk yougurt, avokado och fruktansvärt smaklösa räkor! I den andra var det keso med samma sketna smaklösa räkor och avokado. Nu när jag ser bilden så fattar jag inte hur jag kunde få i mig dom. Det ser ju sketäckligt ut men just då såg det inte som på bilden men jag har inget Photoshop så det måste ju vara äkta kort.  Visst ser det gröna ut som nåt mormor har hostat upp?




Kommentarer
Postat av: Karin

Nä, det ser gott ut, när man vet vad det är. ;)

Här har vi också ätit LCHF idag, för att dottern har fått ett sånt sötsug nu under julen.

Jag kommer nog att fuska, men vi ska i alla fall försöka hålla oss till GI åtminstone, ett tag framöver, även om vi säkert faller dit lite båda två.

Jag har märkt att jobbarbyxorna stramar så förskräckligt i midjan efter jul... :D

Lycka till!

2011-01-07 @ 23:26:51
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Karin

Men... He, he...

Om jag ska vara så där petig som man absolut inte ska, så betyder din rubrik High Carb Low Fat, och det var väl tvärtom du hade tänkt va? LCHF - Annars kanske inte resultatet blir som det var tänkt, och den där maten var nog också fel i så fall. :D

2011-01-07 @ 23:29:50
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Jess

Funderar oxå på att börja med LCHF, men tycker det blev så jäkla dyrt, sen att jag som är uppvuxen på päror vill ju gärna äta det & pasta & bröd OM man inte vill köpa deras bröd som kostar nästan 30:- limpa :(

2011-01-08 @ 00:18:49
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Anette2

Ssmms här, jag vill också prova.

Ända till 50-års åldern blev jag retad,

eller någon kommenterade för att jag var så

oerhört smal. Men så gick sakta upp till

normalvikt.

Har vräkt i mig diverse fet mat och annat

som väl gör att mina ådror är helt igen-

proppade av fett. Allt för att gå upp och

slippa tjatet.

Men kanske att vi kan stötta och hjälpa

varandra ? Kanske att fler vill börja men

inte kommer till skott eller riktigt vet

vad man ska äta. Själv vet jag ingenting.

Det vore kul om vi vore några stycken som

gör ett försök.

2011-01-12 @ 07:44:27
Postat av: Anette2

Jamen, vad..... Min början: smmss...Jo, jag

är född svensk men det kan man inte tro.

Nytt ord till ordboken, alltid något.



Ps: jag saknar detta med att du niger så fint

Sune ! Blev glad varje gång jag såg det.

Men ibland vill man byta, det bara är så.

Kram på dig !

2011-01-12 @ 08:00:41
Postat av: Anette2

Ps:ssmms, jamen det var väl en bra början

på ett inlägg. Varför ser man alltid efteråt

när man skrivit fel och inte när man läser

igenom ? Men det var ett nytt ord till ord-

boken.

2011-01-12 @ 08:17:07
Postat av: Anette2

Och så kom samma ointresseranta inlägg in

fast i 2 olika former. Nu är jag portad för

all evighet. Jag vinkar med mina snorfyllda

näsduk och tjuter så att jag överträffar ång-

loket. Men skam den som ger sig, jag kommer

igen även om Iza och Nogger äntligen såg ett

slut på mina meningslösa inlägg.

Men jag hälsar till er båda kissemissar att ni

är helschyssta som har så fina små bebisar.

Min golden retriever har en stövel. En herr-

stövel i storlek 43. I alla bästa rågummi.

Jajamensan. En allvädersstövel som håller i

vått och torrt. Och eftersom han får sova i

sängen så är förstås stöveln med.

Vem vill vakna med en sådan tingest invid sig ?

Inte jag, men får så göra ändå.

2011-01-12 @ 08:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback