Vem ska man tro på?

Några gånger har jag väl givit till välgörenhet men aldrig gått på det där med Postkodslotterna. Det är en sån liten chans att vinna nåt så jag behåller mina 150 kr till nåt jag vet jag har nytta av istället.

Det pratas ju så mycket om att det är så mycket som går till välgörenhet, att alla pengar kommer fram och jada jada. Om nu ALLA pengar går fram..hur kan det då komma sig att det bara är 27 % som gör det i Sverige? När det gäller Postkodslotterna så är det så i alla fall. Näe man blir bara förbannad när man ser chefernas förbannat höga löner, är det verkligen nödvändigt att ha 6 miljoner om året i lön? Jag skulle vara glad över att ha 10 000 kr i månaden jag.

Köp inga postkodslotter!



Kommentarer
Postat av: Mohammed

Jag håller fullständigt med, när man har så mycket pengar att man kan göra vad man vill, varför ska man då inte ge bort resten av pengarna? Kändisar tex, varför behåller dom flera miljoner som dom aldrig i hela sitt liv kommer att använda i alla fall.

2011-01-04 @ 20:21:08
URL: http://cherinomohammed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Över 1,8 miljard kronor hittills

Överskottet av Lotteriets omsättning, 27 procent för år 2010, går direkt till organisationerna som är förmånstagare i Lotteriet. Sedan starten 2005 har vi delat ut över 1,8 miljarder kronor till välgörenhet. Pengar som gör stor skillnad för organisationernas projekt både i Sverige och i världen. 2010 delar vi ut 732 miljoner kronor till våra utvalda organisationer.

2011-01-04 @ 20:58:37
Postat av: Karin

Jo, jag prenumerrerar i alla fall jag.

De flesta lotterier ger inget alls till välgörenhet, och jag köper lotter mest för att JAG ska vinna.

Om sedan 27% dessutom går till välgörenhetsorganisationer är det bra tycker jag.

Däremot kan man ju ha synpunkter på chefens höga lön. - För det tycker inte jag att han är värd, men det är en annan femma.

Man kan ju hoppas att han skänker 27% av sin lön också. - I så fall tycker jag det är rätt okej. ;D

2011-01-04 @ 22:17:58
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Det är en jävla massa mygel med sådant där! Bra att du spar pengarna till något annat! Köp en tjej!



Sv: Hahahaha, det hade jag velat se! Du i en dunka dunka bil med nöff nöff!

2011-01-05 @ 17:10:32
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback