Göta kanals början

Dottern hämtade oss för att ta oss till Göta kanals början, Sjötorp.

Dottern doppade fötterna...




...medan Jenny satte sig på behörigt avstånd för att bryggan rörde på sig




Här är Göta kanals absolut första sluss




Här stod Georg Rydeberg i filmen "Göta kanal" och skrek: "Jag fyller ååår idag" och öppnade därför inte slussen




Vi skulle äta glass. Hade jag vetat hur mycket det skulle bli för 44 kr så hade jag aldrig köpt den. Vad sägs om tre kulor med smak av "Dammsugare", "Delicatoboll" och "Baileys", maränger, mjukglass och toppingen "Noisette"?
Inget mer att äta idag alltså.


Jenny var lite smartare och tog en "Sjötorpssnäcka" med smak av "Delicatoboll och "Dammsugare", mjukglass och "Noisette".

När jag och Jenny var tillsammans för 8 år sen så hade jag ingen bil och vi minns inte att vi såg så mycket av min stad. Därför tog min dotter med oss till lika olika ställen i stan, bl a dotterns lägenhet och campingen. En trevlig utflykt och det blev kanonväder med mycket sol.

Tack för utflykten Emelie!

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Hjälp vilka glassar. Ni funderade inte på att köpa EN och dela på?!

2011-07-06 @ 23:36:38
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback