Silence please!

Jag stod och diskade och datorn stod på köksbordet och jag hade på Rix MorronZoo när det ringde på dörren. Jag hann knappt ta handduken för att torka av mig om händerna förrän Nogger kom utrusande till hallen:

-Det är till mig! Fortsätt diska du.

Jag tittade på henne och skrattade, gick ut i hallen och då hade hon öppnat dörren och utanför stod det en kille från DHL.

-Jaha vad är detta för paket då? Jag tittade på ett fyrkantigt paket som killen höll fram.

Nogger hoppade upp och drog det ur händerna på mig.

-Det är mitt och Izas!

Hon grävde fram ett halvt torkat fiskhuvud mellan trampdynorna och gav honom och fortsatte:

-Ja det är allt jag kan ge dig i dricks, fettot här har inga pengar! Hon blängde på mig och stängde dörren.

Hon sprang in i vardagsrummet, busvisslade på Iza och jag gick efter och fattade ingenting.

Nogger öppnade paketet och drog fram två hörselkåpor. En röd med rosa prickar på och en svart med vita döskallar på.

Jag: -Jaha och vad är detta Nogger? Ska ni borra i väggen som ett försök att fly härifrån eller?

Nogger blängde på mig: -Om det ändå vore så! Näe du spelar musik dagarna i ända så man får fan ingen lugn och ro här!

Iza som hade suttit på golvet nickade och tog fram en cd-skiva ur paketet också. Jag läste på framsidan av den:

"Hur man kontrollerar sin början till vansinnesutbrott".

Jag: - Är det så illa alltså? Men om ni vill så kan jag fråga kinarestaurangen nedanför om ni kan få praoa där en vecka?

Iza och Nogger tittade på varann, tittade på mig och utbrast i kör:

-Hädö! Den gubben gick inte! Dom ÄTER katter där!

Suck...mina katter är FÖR smarta helt enkelt.





Kommentarer
Postat av: Zip Page

ASG!! Denna blogg bara måste jag följa! =D

2011-03-30 @ 00:55:24
Postat av: Sune...the girl

Sv till Zip Page: Hehe om du vill läsa fler samtal med mina katter så hittar du en egen kategori i menyn. Välkommen tbx :)

2011-03-30 @ 11:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback