Permission!

Fattar ni eller? Fatta att jag är ledig i 6 dagar! Så jävla underbart så ni kan inte föreställa er detta. Enda gångerna jag varit hemma sedan i maj då jag började är 7:e - 9:e och 29 november då jag inte klarade av att jobba när Ewa hade gått bort och den 29:e var begravningen. Annars har jag varit på jobbet varenda dag, slitit som ett djur och nu äntligen får jag andas ut lite.
 
Jag ska inte jobba förrän nästa fredag liksom, sen är man ledig i 4 dagar igen. L Y X kallas sånt.
 
Nu har jag dessutom varit iväg och först lånat en bil av en kompis. Det mesta var elektriskt, tom handbromsen. Den behövde jag inte använda tack och lov. Jag köpte till en julklappslek vi har varje jul, det går till så här: ..... näe fan det orkar jag inte förklara.
 
Jag har haft en enda bil i hela mitt liv och den sålde jag för 6 år sen. När den nya ägaren körde iväg med bilen kom jag på att jag glömde att ta ur min städborste ur skuffen, den använde jag till att sopa bort snö med emellanåt. Sen dess har jag varken haft borste eller skyffel. Idag köpte jag en äntligen.
 
 
Det fanns inget med längre skaft ska tilläggas, så nu får jag kröka mig som fan men jag får ta mig upp det och slipper ta fram dammsugaren var enda gång. Jag är arbetsskadad kanske? Så är det nog. 
 
Nu har jag tagit ett bad och nu tar jag fredag. Imorgon är det jag som står först med alkisarna utanför bolaget för jag ska ta med några öl till min kompis och hennes dotter där det är dottern som faktiskt ska laga maten. Vi ska bara sitta i soffan och softa liksom, öppna en öl, dricka den och ...så.
 
Är ni klara med julklapparna? Det är ta mig fan jag!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Önskar dig en härlig jul och en skön ledighet! Köpte förresten dumle med pepparkakssmak av misstag igår, inte så pjåkiga, men jag hade nog föredragit de vanliga i mitt julgodis!

Svar: Önskar dig en underbar jul tillbaka. Ja vanlig dumle ska det nog vara i julbak :)
tillganglig.blogg.se

2012-12-22 @ 08:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback