Katrin Zytomierska

Jag såg inte "Kvällsöppet" själv, jag har twitter och såg många av mina vänner där skriva om denna otroligt korkade människa Katrin Zytomierska.

Hon vill inte att sin son Ringo ska bli tjock så därför ger hon honom mat som tillhör LCHF. Alltså, barn växer, barn ska äta kolhydrater, barn har i ALLA tider ätit normalt och är alla barn tjocka? Svar NEJ! Bara för att hon själv gått ner 35 kg av den metoden så betyder det inte att det är det rätta för alla. Jag vet flera som mått dåligt av den metoden.

Det är fan en form av barnmisshandel! Nej jag gillar inte Katrin, har aldrig gjort, jag läste hennes blogg flera gånger och det blev bara mer och mer korkade åsikter och grejer hon gjorde att jag ville rädda mig själv från att få stressrelaterade symtomer så jag slutade, tack och lov!

Låt barn få äta vanlig mat!





Kommentarer
Postat av: Christer

Korkad är ett milt uttryck, hon är inte klok någonstans den människan. Att hon ens skaffar barn är i sig misshandel. För några år sedan sa hon att hon aldrig ens ville ha barn och hatade alla mammor med barnvagnar som satt på fik. Ett riktigt kok stryk skall hon ha så att hon kanske blir normal.

2012-02-14 @ 07:24:13
Postat av: Tess

"Kostdoktorn"?? Lite som "Paúlun" som är medlite överallt som expert (eller vad man ska kalla det) för att få sälja sina skitvaror??

Man KAN äta vanlig mat och må bra även om Annica ovan inte hanterar det!! Man behöver inte ha en massa glutamat och konstgjorda grejer i helt vanlig husmanskost heller...

Jag är inte alls imponerad av någon form av sekt, inte LCHF heller även om jag har vänner som håller på med denna typ av sk livsstil.

2012-02-14 @ 07:50:01
Postat av: A.S

Tess: Vilka "Skitvaror" säljer kostdoktorn då?? Förutom en bok baserad på vetenskaplig fakta så känner jag inte till några skitvaror med hans namn på. Läs på, tänk efter och SEN kan du uttala dig.

2012-02-14 @ 08:34:14
Postat av: PeO

Om inte jag minns fel så gick väl Katrin upp ca 35kg i samband med att hon blev med gravid för att sedan gå ner ungefär lika mycket. Jag vet inte om det är en bragd och har med LCHF att göra. Jag känner många som gått ner till sin normala kroppsvikt en tid efter graviditeten - utan LCHF.

2012-02-14 @ 08:42:07
Postat av: Nina

Jag måste ju bara hålla med dig, man blir oroad! Barnens rätt till trygghet, god omvårdnad leder till bättre förutsättningar i livet och skolan. Barn behöver lite av allt. Det man kanske bör tänka på är godis, dricka och sådana sötsaker. Barn behöver mat för att växa, må bra, vara pigga och glada. Ne, jag tror på att sitta vid matbordet tillsammans, äta lagomt av allt, umgås och må bra! Finns man där för sitt barn, så stöttar man dem och lär dem att man älskar dem för den de är!

2012-02-14 @ 09:48:26
URL: http://www.blifokus.se
Postat av: Christer

Det finns tyvärr inga naturliga genvägar till viktminskning. Motion och god kost är det som gäller, tyvärr så vill många bara inte inse detta och väljer därför massa olika dumheter för att gå ned några kilo. Att blanda in barn i sina egna dumheter är rent ut sagt förjävligt. Jag blir så arg på den här människan och jag är egentligen en relativt fredlig människa. LCHF fungerar för viktnedgång det vet jag också men den har tyvärr alltför många negativa bieffekter. Hjärnan behöver massor med glykogen(kolhydrater) och om dessa inte finns måste fettet och proteinerna omvandlas till just glykogen. Det är en stor kemisk process som påverkar kroppen med massor av icke hälsosamma biprodukter.

2012-02-14 @ 10:24:35
Postat av: Anders

Försöker lära mig lite mera; Christer skrev



"Hjärnan behöver massor med glykogen(kolhydrater) och om dessa inte finns måste fettet och proteinerna omvandlas till just glykogen. Det är en stor kemisk process som påverkar kroppen med massor av icke hälsosamma biprodukter. "



Finns det att läsa någonstans vilka biprodukter som blir av glukoneogenes eller ketogenes ? Och hur de inte är hälsosamma ?

2012-02-14 @ 15:06:04
Postat av: En periodande LCHF:are

Jag tycker att barn kan äta delvis av LCHF inte 100% strikt och absolut inte hålla sig runt 0-20 KH/dag som många LCHF:are gör utan de bör få i sig den mängd de behöver.

Sen är det olika från en LCHF:are till en annan om hur många KH/dag de äter några håller sig runt 20 KH/dag och sen finns det de som ligger runt 0-5 KH/dag och även de som ligger mellan 50-100KH/dag



Däremot tycker jag att det är inte nödvändigt att ge barn massa socker/kakor/godis osv



Ge de hellre t ex naturell youghurt med frukt/bär/nötter istället för de sötade med massa socker o tillsatser



Även att de får riktig grädde, röd mjölk osv istället för lättvarianter



Om de får riktig bra mat utan tillsatser o dyl och lär sig att inte överkonsumera maten utan man äter sig mätt. Vänj de vid att äta mycket grönsaker o Kött/fisk och mindre av Ris/Pasta. Eftersom man helst ska undvika ris/pasta en del undviker t om rotfrukter men barn kan gott äta kolhydrater från potatis o frukt eftersom de inte bör undvika kolhydrater helt



För stor del av LCHF är att äta bra mat utan massa tillsatser och undvika halv/helfabrikat



Viktigaste av allt se till att barnen rör på sig och inte sitter framför dator/tv

2012-02-14 @ 18:28:01
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hej.



Tur att jag inte såg kvällsöppet med.

Men vad är hon för knepig filur som säger så om hennes son och låter han äta den maten? Kolhydrater behöver alla och speciellt barn!



I alla tider har människan ätit varierande och mycket kött och då var vi inte så sjuka som vi är nu då alla konstiga nya "matmetoder" kommit till.



Kraam

2012-02-16 @ 18:41:28
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback