Så onödigt

Ja jag trodde magen hade rättat till sig men när jag vaknade 5.45 så var det nästan direkt till att rusa in på toa, den jävla magen hade vilat och laddat ordentligt under natten. Jag väntade en stund men nej då, det var inte bättre så jag smsade "Utropstecknet" om att jag inte skulle komma, nu är det ju så att man inte bara kan smsa till honom så jag fick vänta till kl 7 då jag även ringde "Frågetecknet", han svarade så glatt i andra änden att jag tror att han nu fått sig nåt..eller också var det bara för att han såg att det var jag och hoppades på att han skulle slippa mig, så rätt han fick.

Han önskade mig lika glatt en trevlig helg och att jag skulle krya på mig.

Igår när jag kom hem så upptäckte jag att för varje våning jag gick upp så blev ljuset i taket starkare, ungefär som, allt ljus på Sune liksom, då upptäckte jag att dom hade fixat andra lampor i taket, sensorer liksom. SÅ onödigt, det är ju alltid ljust i trappuppgången, släcks aldrig. Vad hände med alla fönster som dom inte hade råd med att byta ut så man istället fortsättningsvis får sitta med dubbla sockar, huvtröja alternativt självstickade ulltröjor om man heter Greta och är 82. Vi skulle även få portlås, vad hände med dom? Nej då, då byter man ut saker som funkar utmärkt ändå. Nötter!

Är det detta som höjningarna av hyran gått till? Då kan jag istället ha ficklampa i fortsättningen men sänk min hyra med 500 kr!

Ja det var väl allt för nu.



Kommentarer
Postat av: Inna

Vad hyran går kan man ju undra många gånger. Det hade ju varit smartare med sensorer som känner av rörelse, som det är på många toaletter. Det behöver ju inte vara tänt i trappuppgången när ingen är där.



Hoppas att magen lugnat ner sig och att du får en bra helg!

2012-01-05 @ 19:54:02
URL: http://innas.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback