Moa Hjelmer

När jag var yngre så höll jag faktiskt på med friidrott hur konstigt det än låter. Min bästa gren var löpning, också det lite konstigt eftersom jag knappt kan springa 10 meter utan att få andnöd idag.
 
Då var det snabb löpning som gällde, 100 meter, dom flög, jag flög och målsnöret var det jag som nuddade först oftast. 
 
Igår fick vi en svensk stjärna i friidrotts-EM. Moa Hjelmer inte bara fick guld, hon slog också ett nytt svenskt rekord. 400 m på 51.13, det är fan inte illa alltså! Nu är hon dessutom helt klar för OS i London. Jag som knappt aldrig tittar på nåt sånt här brukar vara intresserad av just friidrott. Många olika grenar och man sitter där som på nålar med dom tävlande.
 
Kan bara säga grattis till Moa Hjelmer och hoppas tunnelseendet även kommer i OS!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback