Ändrade förhållande

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen men det får ni helt enkelt stå ut med.
 
Jag har haft min blogg i 4 år nu och jo det händer väl en del i mitt liv men har varken energi, ork, lust eller humorn till att vara som jag var i början.
 
Nu till det förändrade.
 
Jag har blivit sambo, sambo med en söt och rolig tjej. Det är min dotter som har flyttat hem. Det har varit bestämt ett tag men det var inte bestämt att det skulle ske för en vecka sen. Jag kommer inte gå in på varför, det är för känsligt och privat. Hon ska bo hos mig några månader nu. Det är också delvis för detta som jag numera har en låst blogg. Nu kan jag skriva lite mer som vissa inte ska få veta. Jag är hetero tex..eller näe.
 
Det är skojigt att ha sin dotter här. Hon hjälper till i mitt hem..flåt..vårt. Hon dammsuger när hon har trist, hon kan sluta att dammsuga när även det är trist men hon gör det ändå för att inte ha ännu tristare.
 
Hon har många kompisar så dom träffar hon med jämna mellanrum, eller rätt ojämna men träffar dom gör hon i alla fall. Hon kan laga mat och diska och det gör hon gärna. Det är kul! Det var annat när hon bodde hemma, då kände hon inte alls för att hjälpa till med nåt, det var ...ja..mindre kul så att säga.
 
Idag är det dessutom 8 månader sen jag träffade tjejen som fortfarande får mig att undra vad hon ser i mig. Min humor vet jag att hon gillar och sen gillar hon nog att..ja..att jag är så lättsam. Sen är det nog nåt annat jag glömt..eller också vet jag det men inte skriver det så att säga! Vi är olika i mycket men rätt lika i andra saker så på nåt sätt fortsätter vi träffas trots att vi inte har nåt förhållande för nej och nej det har vi inte.
 
Hon kan komma imorgon och säga att hon inte vill träffa mig mer, att hon tröttnat, att hon inte alls vill sitta nära mig i soffan och ge mig en puss då och då. Hon kan också säga att hon träffat en annan som hon fallit pladask för, nån som lagar godare mat, nån som är ännu mer lättsam och som bor i ett flott hus utan katter och som har ordning i varje vrå. Jodå det kan hända, men det kan ju jag också, men nej, jag vill faktiskt inte ha nån annan, har inte ögon för nån annan och det är nog ingen annan som vill ha mig heller så jag håller mig till nån som fortfarande tycker jag är en kul prick att umgås med.
 
Jo just det, jag har börjat skriva egna ordspråk. Jag har hittat på varenda en. Jag kommer lägga ut några i varje blogginlägg och börjar nu.
 
 
Ni känner ju mig och vet vad jag menar liksom. Det är inga allvarliga eller seriösa ordspråk men ändå sanna.
 
Nu ska jag hämta tvätt i torkrummet för dottern skulle ha tvättstugan men hon for ut med kompisar och fikade så morsan får ta hand om resten. Tackar!
 
Ha en förbannat underbar fredag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback