Inget hum om dagar!

Jag kom på att jag skulle leta efter pengar i hela min lägenhet. Brukar lägga enkronor lite här och var. När jag hade fått ihop 22kr så gick jag in och duschade och gjorde mig iordning för att åka till banken för att sätta in dom för att få ut lite mer pengar från automaten. När jag stod och fixade med håret så slog det mig, vad fan! Det är ju onsdag idag, inte MÅNDAG då banken stänger 17.30. Ingen bank alltså utan jag fick åka till affären och handla för det lilla jag hade. Jo jag tog med mig lite pantflaskor och en påse med ciderburkar från tyskland som mina vänner från Sthlm lämnade kvar, det var tyvärr ingen pant på dom trots att det stod Pant 1kr suck. 22kr blev det iallafall för mina pantflaskor. Man är ju inte rikast precis. Men god mat får jag iallafall ikväll. Kyckling, ris och sås på extrakt från svamp och nån krydda och jag ska ha lite Sambal i som i de flesta maträtter jag lagar.



Skitgod som sås och Mildas matlagningsgrädde 4 % i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback