Ny hobby

Jag är inte bara mamma, jag är donator också. Jag virkar allt själv. Va sägs om en gul njure med inslag av angora? Eller ett rött hjärta som det står "I love Sune" på? Jag virkar alltså inre organ, just for fun. Och för att jag inte ska få indraget bidrag från A-kassan så kan jag säga att nej, jag får ingen förtjänst på det här, jag vill bara fördriva tiden innan jag dör av tristess och spyr på alla jobb som kräver den utbildning jag inte har. Jag har varken nån läkarexamen i kirurgi, narkos eller gynekologi även om det sistnämnda hade vart hur nice som helst. Tanterna här i huset har beställt massa inre organ men Svea på botten har fått  en maska i sin mjälte. Ska fixa den nån dag när jag virkat klart Siv-Marits halsmandlar som förövrigt går i rosa och vitt, ska vara så realistiskt som möjligt tycker hon. Det vita är beläggningar. Utmaningen blir nog att virka urinrör för karlar. Ståltråd river kanske lite väl mycket men måste ju ha styrsel annars blir det väl bara en enda röra alltihop därinne på stackars peternicklas. Häromdagen fick jag en förfrågan om att virka en hammare och städ. Det fick jag avsäga mig för det är ett väldigt pilljobb och jag är lite darrhänt, det märkte jag när jag skulle dricka kaffe, jag fick sumpen hos en kompis, lite på botten men jag skvalpa ut alltihop så nån hjärnkirurg förstår ni kanske att jag aldrig blir.

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Hurra, en ny hobby är uppfunnen!

2009-04-12 @ 17:34:30
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback