Jag hade ett liv...sen kom BREDBANDET!

Tillhör ni den gruppen som sitter mycket vid Facebook? Tillhör ni då också den gruppen som har Farmville? DET GÖR JAG!
Andra sätter sig vid datorn när dom vaknar...för att kanske läsa nån nättidning, läsa sina eventuella mail, logga kanske in på MSN. Vad gör jag? Jo jag loggar in på Facebook! Inte bara för att få läsa vad folk äter till frukost, vad dagen har att erbjuda eller för att säga godmorgon till mina vänner. Det första jag gör är att ta fram Farmville, kolla om något behövs skördas, mjölkas, säljas eller hjälpa mina "grannar" med att kratta upp löv eller skrämma skiten ur kråkjävlar. För er som inte vet vad jag pratar om ett skvatt kan glo på Youtubeklippet HÄR.
Det värsta är att jag är inte ensam i världen om att göra så här. Hålla koll på klockan så inte grödorna på Farmville dör. Det är nutidens Tamagochi mina vänner.
Jag spelar spel därinne också. Jewel Puzzle är ett av det. Nu har jag legat 1a bland mina vänner ett bra tag så det är inte så där jättekul längre men det är tidsfördriv.

Jag säger en sak...Jag hade ett liv...sen kom bredbandet!


 


Kommentarer
Postat av: mammatezzan

haha, ja, vem har inte fastnat i farmvilles värld =)

2009-08-30 @ 22:55:03
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Doris

Tja, jag FÖRSÖKER vad jag kan att inte trilla in i för mycket beroendeframkallande grejer på FB, tyvärr hamnade jag i ett liknande spel och ditt häromdagen och nu tävlas det ju hejvilt ...

Farmen känner jag alls inget behov av, har tillräckligt med den jag har IRL suckar ...

Min Internätserver har strulat sedan i torsdageftermiddag, kan bara komma in på Isländska sidor och vem f gitter väl hänga där hela dagarna och halva nätterna som jag brukar göra ...

Tack o lov har jag jobbat tre nattskift nu ( nej vännen, jag jobbar inte med något liknande och du, skulle bara fixa skattepapperna för våran gård häromdagen ;0), jag är sjukvårdsbiträde på en rehabavd. för äldre )och då har jag kunnat vara skriva bloggar och titta in hos mina vänner men FB och Betapet tillåts inte från jobbdatorn ...

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-08-31 @ 08:39:10
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Haha, facebookträsket. Jag är nästan manisk med att logga in där, och givetvis måste jag läsa precis varenda liten stavelse som dyker upp på startsidan (jag får ju för guds skull inte missa all överflödsinformation folk lägger upp där ;P) Och så är det ju det där med Mafia Wars... Gah, jag är en total sucker för det. Jag kan avbryta pågående handlingar och aktiviteter för detta spels skull, jag har till och med gått hem tidigare från en fika med vännerna för att jag måste ta mitt energipaket just vid det här klockslaget annars rubbas min rytm. Hahaha.

2009-08-31 @ 09:02:09
URL: http://antipod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback