Elverket jävlas

Ja ni har ju läst om mitt lysrör i badrummet. Nu släcks det inte efter 2 minuter utan 30 sekunder. Måtte dom ha fått in nya lysrör på torsdag. Jag tror banne mig att elverket här istan jävlas med mig. Igår kväll märkte jag att lampan i taket i köket slutat att funka men det gör inte så mycket, jag har lyse under diskbänken, fläkten och under en bänk och fortfarande över köksbordet men ändå. Idag skulle jag tända golvlampan i vardagsrummet. POFF så gick den glödlampan också. Jag köpte inte dessa lampor samtidigt men dom går banne mig sönder samtidigt! Är detta en slump eller vill elverket att jag ska ge upp? Att jag ska sluta att handla hem glödlampor och använda mer värmeljus? Börjar ju undra. Jag ska kolla elräkningen ordentligt nästa gång för att se så dom inte höjt spänningen i skiten, säger man så? Jag är inte ett stort fan av värmeljus eftersom jag har två katter här som är både högt och lågt och vill helst inte ha varken en brinnande katt eller nåt annat som lätt kan antändas. Ser ni nån som går omkring i sin lägenhet med ficklampa så är det alltså inte en inbrottstjuv utan bara jag som skitit i att köpa glödlampor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback