Länkar kan kosta dig skjortan!

Man har länge varnat folk för att inte klicka på konstiga länkar till sin dator för att det då oftast är ett självgående virus. Nu finns det knep man kan ta till för att få kunder att betala. Genom att få en länk till sin mobil som man kanske råkar trycka på som går till ett abbonemang om ringsignaler som sen dras från ditt kort direkt en gång i månaden. Det är så fult gjort och det är olagligt.

Mer kan du läsa HÄR

Jag råkade ut för ungefär samma sak fast en sida på nätet. Jag betalade en månadskostnad men innan den gick ut så sa jag upp det men ändå drogs det pengar från mitt kontantkort för en månad till. När jag mailade dom så verkade dom inte fatta vad jag menade. Dessutom hade jag bara varit inloggad 2 gånger på en månad och kom inte ihåg mina inloggningsuppgifter och mailade dom om att dom skulle ge mig dom så att jag kunde säga upp avtalet. Återigen fattade dom inte vad jag menade och jag hotade att gå till media om dom inte strök mig som kund. Nu har jag inte hört nåt på flera månader och några pengar dras inte från mitt kort heller tack och lov. Men där kommer jag aldrig mer bli medlem iallafall.


Kommentarer
Postat av: Jerker

Du ska nog försäkra dig om att abonnemanget upphört ändå. Någon slags bekräftelse på att de tagit emot uppsägningen ska du ha. Förutsatt att du faktiskt skrivit upp dig på något alltså.



Annars kan de tjuvsitta på fakturorna och skicka dig en hel hög samtidigt, komplett med hot om inkasso.

2009-12-29 @ 02:29:48
Postat av: Hillevi

Usch, va fult gjort!

Färjestad, jaha där ser man. Fick för mig att det skulle vara Frölunda?

2009-12-29 @ 07:00:22
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Sune...the girl

Sv till Jerker. Jag har kontantkort så det är nog ganska lugnt :)



2009-12-29 @ 07:19:34
Postat av: Hillevi

Ja,tänk... Blev minst sagt besviken när jag såg termometern imorse, -9...

2009-12-29 @ 08:38:49
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-12-29 @ 09:48:29
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback