Lite överförfriskad

Jag är så glad över att jag inte känner för att gå ut på Juldagen längre. Hur kan man tycka att det är kul att 1. Stå i kö på tjejernas toalett i en halvtimme innan man kommer in. 2. Komma intill baren för första gången 10 minuter innan det stänger. 3. Inte kunna dansa för att det är knökat med folk på dansgolvet.

Ute är det busväder, det snöar massor.

Nedanför på gatan för en stund sedan hörde och såg jag en tjej stå och prata i mobilen, hon kunde inte stå still utan det vinglades hit och dit. Hon ville tydligen bli hämtad och har man fått en del i sig så hör man inte riktigt hur högt man pratar så jag hörde vartenda ord:

-Du MÅSTE komma och hämta mig Stefan! Jag är blöt ända in till trosera! (riktig västgötska)
Tjejen har på sig en svart kort kjol, svarta strumpbyxor, svarta lågskor och en vad det verkar ganska tunn jacka.
-Näe, jag gick ut från Statt, jag vill hem, kom och hämta mig innan jag sätter mig i en snöhög!
Hon börjar vifta med ena armen för att hålla värmen.
-Om jag tar taxi så lär jag inte komma hem innan helvetet fryser till is!
Man hör paniken i rösten och nu förbannar jag mig för att jag inte har råd med bil, annars hade jag frågat om jag skulle skjutsa hem henne för i det där tillståndet ska man nog inte vara ute.
-Men för helvete Stefan, hur ska jag komma hem då hade du tänkt dig? Ja men då går jag ner till raggartorget och ber om lift!
Raggarna här istan består mest av blöjraggare som inte fått hår mellan skinkorna än men det verkar ha tagit skruv.
-Ja jag står kvar här, jag står vid nån pizzeria, jag ser inte vad det står.
Skylten med pizzerians namn står med stora bokstäver och har lampor runt sig som är tända, en blind kan se vad det står.
Hon sa hej då till den där Stefan och vinglade över till andra sidan. Jag stod kvar en stund och nyss såg jag att hon blev hämtad.
Jag är så glad att jag kommer att vakna imorgon och må hur bra som helst. Undrar om den där tjejen kommer att må bra under hela morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Huvaligen, hon (och många andra) mår nog inte så bra idag. Fast när man ung så orkar man ju festa mer.

2009-12-26 @ 07:26:10
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback