Sjukhus och strömavbrott

Jag var iväg till sjukhuset för att se hur det var med mitt vänsteröra efter att ha tagit örondroppar i 2 veckor. Hon började att kolla i höger och konstaterade att det nog var vätska bakom trumhinnan. Jasså konstigt, jag hade ju vart där för två veckor sen men då sa dom att det såg bra ut. För att få ut vätskan så bedövade hon lite, åh shit det brände till ända ner i nacken och upp i gommen, hon petade ett litet hål på trumhinnan och sög ut vätskan. Gud vet hur länge det funnits där eftersom jag inte hade vart till öronläkarn på 3 år. Nu har bedövningen släppt och ja, det känns som om nålen är kvar för det gör ont! Sen sög hon ur i vänster, det var både det ena och det andra och som hon sög trodde jag nästan hela hjärnsubstanser skulle komma med ut..ja det lilla som fanns. Hon fick inte ut allt så nu ska jag droppa i örat enbart på kvällen fram till den 29e. Schnyggt, mitt frikort går ut den 21e suck.

När jag var klar gick jag till min dotter och hälsade på lite, hennes pojkvän kom hem och han skulle ut och springa och sen skulle vi åka till stan, gött då slapp jag att gå. Han sprang...en kvart senare var han tillbaka helt utmattad, han duschade och sen åkte vi. När vi kom in i centrum blev det totalt becksvart så när som på kommunhuset som har reservljus. Hela stan, varenda liten butik, alla gatlyktor, ja allt var i total mörker. Tack och lov att mobiler finns säger jag bara, i min trappuppgång har vi inga fönster så det var bara att ta fram mobilen och lysa sig fram. Jag tände mina två adventsljus och väntade, tänkte att det snart skulle komma tbx. Min dotter ringde och talade om att tom grannkommunen 4 mil bort är släckt, en ö mitt ute i Vänern var också släckt. Jösses, ja då var det nåt klantarsel som hade grävt av en kabel. Ingen julklapp till dig grabben! En timme satt jag här med mina två ljus, försökte läsa samtidigt som jag kollade ut för att se om det kom tbx. Sen kom det...VARDE LJUS!

Kommentarer
Postat av: Emmelist

mm förstod nästan de :P men kom hit så sätter jag in lite löshår på dig ;)

2009-12-10 @ 18:48:13
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Niklas C

Svar: Ja visst är det jobbigt med särskrivningar...



Jag håller med om Aftonbladet...



Tack så jättemycket =) Så himla kul att jag vann =)



Allt bra med dig?



Kram

2009-12-10 @ 20:54:17
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback