Ta taxikortet!
Den här chauffören ska banne mig inte köra taxi igen. Vem vet vad som händer nästa gång?
Mer kan ni läsa HÄR
Tyvärr är taskig attityd till kunderna inte ovanligt alls bland de som kör färdtjänst. Mera regel än undantag säger jag som tar emot eller följer med, den osynliga personalen, du vet. Det minsta problemet är att de oftast är sena eller inte hittar till adresser. Klagar kunden eller lämnar in en anmälan kommer problemen att öka en lång tid framöver.
Har själv varit tvungen att anmäla en chaufför som skrek och var hotfull mot kunden i rullstol och mig som personal.Tyvärr betalade kunden i form av bilar som inte kom, var väldigt sena eller chaufförer som var rent oförskämda. Alla verkade de veta att klagomål inkommit!
Återinför speciellt körkort och kunskapsprov för Ftj chaufförer! Och plocka av den som missköter sig tillståndet.
God Jul på dig med!