Att vinna pengar, en hälsofara?

Läser idag i Aftonbladet.se att det är en hälsofara att vinna massa pengar. Att en karl söp ihjäl sig efter att ha spenderat 1.5 miljoner kronor av 22. Nu är det väl ändå långt ifrån alla som sätter sig och super upp pengarna va? Jag skulle då rakt inte gå in på systemet och köpa en jävla massa alkohol bara för att jag KAN. Man gör ju och köper saker som man vill ha? Själv skulle jag betala skulder, ge bort till familj och vänner och självklart också till välgörenhet. Kanske en stor fest men inte så folk ska supa ihjäl sig. Man får ju tänka sig för lite iallafall vad man lägger pengarna på. Skulle jag vinna pengar så skulle jag bli otroligt glad för då blir jag iallafall lite lyckligare, slipper oroa mig för ekonomin varenda månad som jag gjort nu dom senaste åren.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hälsofara eller inte, men att plötsligt få millioner kan lätt förändra hela ens liv, jag vet!

Själv fick jag för tre år sedan ett tvåsiffrigt millionarv! Jag slutade jobba, köpte mig en mysig borätt i Hammarby Sjöstad. Lät mig bli en bekväm och lat hemmatjej! Typ pensionerade mig själv vid 25 års ålder! Ja, även jag kanske började dricka en aning mera, mest vin då! Inte så jag blev alkis, men ändå! Men framför allt ... jag "skämmde bort mig själv" med massor av godis! Framför allt bakverk, tårtor, kakor, bullar och allt man kan finna på ett konditori! Jag blev FET!SKITFET!

Fetare och fetare, och fann ingen anledning till att ens bry mig om det! Jag var jag och hade råd att skita i allt och alla! Men .. jag trivdes!

Detta var dock mitt medvetna val! Ville jag ändra något, ja då hade jag gjort det!

Sitter idag rik och fet här!

Mitt arv har hitintills givit mig över 70 kilo rent vällevnadsfläsk! Gått upp i vikt från 62 kg till 135 kg på dessa tre år! Idag 135 kg på mina 165 cm!

En fet och gosego, ung hemmakärring är vad jag låtit mig bli med dessa pengar!

Jenny

2009-07-08 @ 11:44:14
Postat av: Sune...the girl

Sv till Jenny, aj då, hoppas att du kan gå ner dom igen då. Kanske kan lägga lite pengar på en personlig tränare nu istället? :) Menar inget illa. Godis skulle jag nog köpa men även ett gymkort faktiskt har jag tänkt mig för jag har ont i mina fötter så jag kan inte gå så långt i taget utan att få ont så gym skulle nog göra mig gott, sånt jag inte har råd med idag. Annars då? Är du singel? Flata? s skoja... lycka till! :)

2009-07-08 @ 12:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback