Klösträd

Jag har ju tagit över dotterns katt Iza nu och jag känner att hon skulle behöva lite mer stimulans så jag letar som en tok efter ett klösträd. Inte ett sånt där fjuttigt på knappt en meter, det är inte en utmaning för en katt som är 1 år. Jag har sett klösträd på Blocket till salu men tyvärr inte i min närhet och skulle jag köpa ett i en annan del av Sverige så skulle frakten bli lika dyr som leksaken och det har jag inte råd med. Trädet ska vara långt över 1 meter, med massor av grejer på och billigt. Min ekonomi är ju som bekant inte den bästa. Känner ni nån som vill bli av med sitt klösträd eller kanske har ett själv? Kommentera isåfall är ni söta. Vad jag menar för typ av klösträd är såna här.

Klösträd 1

Klösträd 2

Klösträd 3

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Har du kollat på blocket?

2009-07-21 @ 16:50:16
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: HAHAHA! Sorry! Jag kollade inte länkarna! (dumt - ja, jag är norska HAHAHA!)

2009-07-21 @ 16:59:14
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Vigdis

Yeah, Norge is the shit! ;)

Jepp, jag såg att både babianfamiljen, egoina och mamman hADE GJORT SAMMA SAK. (sorry Caps lock)

Hoppas du har haft det fint. Har inte hunnit läsa så mycket bloggar, men har fått med mig att du har gjort endoskopi (eller vad det heter...)under semestern, din stackare ;)



Tycker klösträd 3 var coolast, men det tar mycket plats =)

2009-07-21 @ 18:07:32
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: inge_flyt

Bygg ett själv vetja! Då blir det precis som du vill ha det, både i höjd och bredd och tillbehör som du vet att hon gillar.

Hämta "rundrör" både i affärer (de brukar få sina affischer i såna rör) och på byggarbetsplatser. Där finns både korta och långa. De är gjorda av typ wellpapp fast hårdare, ser ut som toarullar fast större :D Sen klär du dem med heltäckningsmatta som du tigger till dig på närmsta mattäffär alt köper stuvbitar, hämtar i grovsopor eller kollar om vänner har gamla bitar i källaren osv.. Hängmatta gör du lätt själv av en bit fleecetyg och några repstumpar. och själva husen med hål är ju lätt att göra av några brädbitar..Av papprören och rep, som du snurrar hårt runt dem, gör du klösrullar och pelare till huset. Bygg en bit i taget vart efter du har råd = hittar saker så blir det inte så dyrt på en gång.. Lycka till!!!

2009-07-21 @ 19:24:13
Postat av: Kamillah

Måste klösträdet vara gjort av syntet, kan du inte bygga ett av ett riktigt träd hämtat i naturen?



Ser snyggare ut och känns som om det skulle vara bättre för klorna också.



Lycka till. :-)

2009-07-29 @ 08:35:25
Postat av: Kamillah

Edit: Ok, kollade länkarna nu och såg att du menade mer som en "lekplats" till katten än ett egentligt klösträd.

2009-07-29 @ 08:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback