Maratonnatt och morgon

Som alla vet så är jag kroniskt trött och vet inte vad det beror på. Nu i en veckas tid har jag inte sovit något på dagarna som jag har gjort i 1.5 år innan. Det känns jävligt skönt att jag kanske på något sätt fått bort lite av min trötthet. Inatt runt 00.00 ringde min bästa vän, vi har inte pratat på 2v och vi pratade och pratade. Upptäckte nya spel på MSN som vi blev helt sålda på. Hon skulle upp till ett möte imorse kl 10 och jag vet att hon har väldigt svårt att ta sig upp om hon somnar och bara har sovit nån enstaka timme och det var ett viktigt möte så jag höll henne sällskap fram till kl 9 imorse och somnade sen och sov fram till kl 15.10. Det är också ovanligt att jag sover 6 timmar och känner mig något sånär utvilad. Det har inte hänt på år och dar. Jag är banne mig imponerad av mig själv att jag höll mig vaken hela natten och inte kände den där fruktansvärda tröttheten som har styrt mitt liv nu nåt år. Kanske har det blivit bättre, vem vet. Jag fick också en remissbekräftelse från vårdcentralen idag att jag står i kö på Sömnmedicinska enheten för att kolla om det har med min sömn att göra, min trötthet alltså. Okt/nov/dec blir det nångång. Det låter som en väldigt lång tid och jag kan söka vård inom hela Västra Götalands region om jag tycker att det är för lång tid att vänta. Får se hur jag gör. På måndag efter endoskopiundersökningen får jag frikort så det blir isåfall bara resorna som kostar. Jag sover bättre och jag kan alltså vara vaken en hel dag utan en tillstymmelse till trötthet. Jag är glad att jag faktiskt var vaken med min vän för nu har hon fått mycket gjort idag som var väldigt viktiga saker för henne och det har hon tackat mig för. Kändes lite konstigt att vakna så sent och att hela dan gått ungefär men det var det värt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback