Ockelbovirus

Jag sa just till folket jag bodde hos i helgen att jag knappt sett en enda mygga i år än. Kan det vara så att alla myggor stationerat sig i Ockelbo?
Skämt åt sido. Den drabbade får feber, hudutslag över hela kroppen och smärta i leder. I mer än vart femte fall är värken långvarig eller kronisk. Hoppas innerligt att det inte kommer att döda nån, har vi inte fått nog av dödliga virus som härjar i världen? Ska man behöva vara rädd för alla myggor nu också? När ska vi få njuta av sommaren utan att vara rädda för att få än det ena och än det andra? Kommer det en mygga i närheten av mig så är jag beredd att kasta vitlökar efter helvetet eller ta fram ett kors.

Aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: Nina

Fy fan! Jag ger snart upp!

Alfakassan vägrar ta beslut och skicka mina pengar. Jag har mejlat dem flera gånger och fått olika svar- de ljuger bara för mig!

12 april fick jag ett mejl som talar om att det tar 12 veckor. De säger att de fått in min ansökan den 22 april, dvs vecka 16.



Nu eftersom beslut dröjer har jag mejlat igen. Det har tagit 13 veckor. Vet du vad jag fick för mejl tillbaka?



"Vi fick in din ansökan 22 MAJ och handläggningstiden är 12-13 veckor.."



De ljuger om en månad! GHAA! Som tur är har jag sparat första mejlet- som är daterat en vecka INNAN de nu påstår att min ansökan inkommit.



Helt fantastiskt. Dessutom svarar de inte i telefon. Jag blir galen.

2009-07-07 @ 16:30:49
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Nina

Ja, jag ska försöka få kontakt med dem imorgon (tel tid 8-12). Händer inget får jag lov att gå till en tidning. Jag blir galen!

2009-07-07 @ 16:52:43
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback