Inget inbrott!

Idag skiner solen så underbart och jag har suttit på balkongen och fått känna solens strålar smeka mitt bleka och solfattiga ansikte. Jag gick ut och gick en runda på en halvtimme, hörde fåglarna kvittra så underbart men faktiskt så såg jag inte en enda hundbajs som jag annars hade tänkt att fota så hundägarna i den här staden är nog rätt så duktiga ändå! *applåder*! På vägen tillbaka gick jag in för att köpa en burk majs, jag är majsfanatiker..får jag inte majs till min kötträtt så smakar maten allt annat än underbar, helst måste jag ha gelé också eller nån sylt! Men nu har jag äppelmos hemma så det går lika bra det. På vägen hem från affären gick jag in till min hyresvärd för att fråga om det eventuella inbrottet i min trappuppgång natten till söndag och kollade om jag skulle behöva vara orolig. Men nej, det var en tant som istället för att trycka på sitt larm som går till hemsjukvården så ringde hon 112. Ambulans och polis hade tydligen varit här för några nycklar har ju inte dom så dom fick bryta sig in. Det är egentligen securitas som har hand om att öppna men dom tog för lång tid på sig så polisen ringde min hyresvärd mitt i natten och frågade om dom fick bryta sig in och det fick dom ju, tanten var ju sjuk och behövde vård right away! Nu känner jag mig betydligt lugnare, jag har inget av värde här så att göra inbrott hos mig är såååå bortkastad tid.

Det är vår nu hörrni! Då pippar alla djur i skogen!





Och ibland är tom djuren "moderna"








Rösta på mig

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Vad skönt att det inte var inbrott! Man blir ju lite oroad om något händer så pass nära en.

Haha, pinupJesMol! Det hade väl varit nåt! s

2009-03-17 @ 15:42:54
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Åh, ja han kanske är kär! (Sonen som badar frivilligt.)

Nu ska jag försöka sova. Elvis vaknar klockan fem numera så..drygt fem timmars sömn om man har tur. Nattinatt!

2009-03-17 @ 23:41:00
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback