Nostalgi & gamla låtar

Sitter och lyssnar på gamla låtar via Spotify. Det är helt otroligt vad minnena går tillbaka direkt när man hör en låt. En händelse, en doft, en känsla, ett intryck. Spelar just nu gamla låtar av Ace of Bace (dom har nog inga nya va?). Jag slukade alla deras låtar med hull och hår i början av 90talet där. Jag fick alla skivor i present av min dåvarande svärmor, var det inte i födelsedagspresent så var det i julklapp. En del låtar sätter sig verkligen. Har även (utan att skämmas) lyssnat på The Pinks! Hade en skiva med dom i mitten av 80talet och den gick varm. För dom som inte har en aning om vilka jag menar kan ni glo på den här länken The Pinks.

Många har säkert en gemensam låt med sin partner, jag har slutat med det. Nästa gång jag går in i ett förhållande ska jag ha som krav att inte ha en gemensam låt. Det kan ta flera månader innan man kan lyssna på den igen efter att det har tagit slut. Inte bara gemensamma låtar förresten, utan låtar som förknippar med den personen. Jag har flera stycken i bagaget men nu går det bra, nu ler jag bara när jag hör dom på radion.

Har ni någon låt ni inte kan lyssna på idag pga att det smärtar för mycket?

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Det mesta med zz Top, allra mest "Pearl neckless".

2009-03-31 @ 08:53:13
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback