Födelsedagsmiddag för svågern

Idag överraskade vi min svåger med middag uppe på Kinnekulle. Ett berg i Skaraborg där bla ARN är inspelad. Det är vanligtvis en underbar utsikt från det berget men idag var det alldeles för mycket dimma för att kunna se nåt egentligen. Det var jättegod buffé med kallskuret och älggryta med potatisgratäng och bärsoppa till efterrätt. Min svåger fyller 45 år idag och han trodde att bara han och hans familj bestående av sambo, två barn och dotterns pojkvän skulle äta. Då dök vi upp, jag och mina föräldrar. Vi hade med oss en sketen Amaryllis. Varför jag säger sketen är för att hade pappas fru köpt den så hade hon dekorerat den lite finare men nu var det min käre far som fick uppdraget att fixa blomman. Ja då blev det just bara en Amaryllis i plastfolie runt om och ingen mossa eller nåt annat kul.

Här nedan kommer lite bilder. Jag vill redan här varna er för sista bilden. Jag var bara tvungen för jag har aldrig sett en sån på nära håll och dessutom platt!

The gang. Min dotter var den enda som jobbade och här ser ni lite av utsikten

 

Jubilaren närmast

 

Här ser ni hur dimmigt det var

 

Här är Kinnekullegården

 

Nu kommer sista kortet!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har aldrig sett en råtta på nära håll och absolut inte en PLATT!


Kommentarer
Postat av: pezze

uuäähh..

måste du via en sån äckelpäckel bild på en DÖD djur.. huuaa

stackars sate.. (även om jag inte gillar råttor/möss såå mkt, så e det synd om dom..);S

men skoj att ni hade haft en bra dag iallafall...

mysigt o få äta mat med familjen/släkten osv...



föresten.. var bor du egentligen.. inte i lgh alltså utan var i sverige..

hade för mig attdu bor i Uppsala...men hmm...

Postat av: Frogprincess

Det är fint på Kinnekulle.

Jag har dig redan på Bloglovin. :-)

2009-11-16 @ 20:31:27
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: Doris

Såg ut som om ni hade det trevligt och maten lät ju smaskens !

Vacker omgivning även om det var dimma, tycker faktiskt att dimma kan vara lite spökligt vacker ;0).

Den sista bilden var ju inte vacker men så tycker jag inte heller att levandes råttor är vackra ryser ...

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-11-17 @ 02:16:38
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Tanya

Nu du Sune ska du vara glad att jag inte ätit frukost, för då hade jag skickat min frukost som jag spytt upp i en påse hem till dej. Din adress e inte så svår å komma ihåg:P

2009-11-17 @ 08:07:05
URL: http://misssfoxy.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilken trevlig blogg du har här, jag kom hit på rekommendation och länk från Doris.



Den där råttan var inte trevlig att se på, men jag har sett dem i levande livet och jag lovar, de är inte trevliga då heller, möjligen är den platta äckligare.



Hälsningar Ingrid

2009-11-17 @ 15:41:43
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Frogprincess

Svar: Om jag har begripit det här med bredband rätt så har jag nog olika IP nummer var dag eftersom jag drar ur och stänger av Internet varje kväll.

Ha en bra kväll.

2009-11-17 @ 20:11:42
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback