Knorr och lovikavante

Jag trodde jag skulle få vaccinera mig imorgon när jag ändå skulle till sjukhuset men icke. Jag som 40åring får vänta till vecka 50 eftersom jag missade det i tisdags och det var enda dagen då vi 40åringar skulle få ta sprutan. V 50 är det för alla åldrar OM det nu finns vaccin kvar vill säga. Undrar om jag hinner få både knorr och gristryne innan dess, än har det inte börjat göra ont i svanskotan så jag kanske klarar mig.

Idag är det den 25 november och det är inte ens minusgrader ute, jag har behövt ha på mig vantar en enda gång den här hösten/vintern. Visst är det nåt skumt med det hela eller? Förr när man var liten vid den här tiden på året så lekte man ju i massor av snö och försökte rulla snöbollar med lovikavantar. Vad fan tänkte människan på som kom på lovikavanten eller? Mer än hälften av snöhelvetet satte sig ju på vantarna! När en del av mina kompisar hade termovantar och kastade den ena snöbollen efter den andra på mig hade jag inte fått iväg en enda för att mina vantar fungerade som kardborrar. Nåt positivt var det när man var barn och det var vinter, man frös ALDRIG! Man kunde vara hur blöt som helst ända in till kalasbyxorna men man frös inte. Man var ute från morgon till sen eftermiddag när föräldrarna stod och vråla att det var mat. Åt man snabbt så kunde man få gå ut en stund till efter maten. Då tog man vantarna som hade lagts på elementet och som var så stela att man kunde böja på fingrarna inuti vanten utan att den vek sig ett skit. Saknar dom vintrarna för då var det banne mig vinter på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback