Hör som en kratta

Hemma från sjukhuset, dottern och dataaffären. På hörcentralen fick jag göra ett hörselprov och man kan väl säga att jag är ju långt ifrån normalt hörande iallafall. När 20 är normalt så ligger jag mellan 40-70 på en skala. Det kanske inte säger er så mycket men det är inte bra. Min hörapparat har jag haft sen jag fick den runt -92-93 nånstans och idag finns det mycket bättre. Jag skulle till Öron Näsa Hals den 26/11 men fick idag en mycket tidigare tid nämligen på torsdag redan, snabbt går det när audionomer från götet är inblandade minsann! Jag ska antagligen få nya apparater och i båda öronen. Jag som är så van vid min apparat och att det bara kommer ljud från höger öra, jag kommer ju bli ett nervvrak när jag nu kommer höra alla ljud överallt ifrån.
Efter det sjukhusbesöket som inte alls tog så lång tid som jag trodde gick jag hem till dottern som inte bor så långt från sjukhuset. Jag skulle vara tillbaka efter en timme på nästa besök. Yrvaket öppnade min dotter dörren i pyjamasbyxor som hon gjorde i syslöjden i högstadiet. Nalle Puh som bebis eller vad det är. Något förkorta men visst väldigt sköna. Satt där en stund, hon gjorde sig iordning för skolan och sen gick jag tillbaka till sjukhuset. Hade fått en akuttid till vårdcentralen. Akut enligt mig är något som ska gå fort. Jo eller hur. 11.40 skulle jag vara där, 12.20 kom jag in! Jag satt först i en stol men sen la jag mig på britsen och hade nästan somnat när läkaren kom in. Jag tog av mig byxorna och visade alla utslag jag hade överallt, fick recept på fet kräm och nåt för klådan. Sen ringde jag dataaffären som jag hade lämnat in min mobil hos som i sin tur skickade den till götet för upplåsning. Den hade kommit i fredags men ägaren var inte där då och kunde inte ringa mig. Jag skulle hämta den och jag testade. Sen upptäckte jag att det stod inte på svenska utan engelska. Killen som tog emot mig hade en likadan och gick in för att kolla hur man ändrade språk. Nehe svenska fanns inte med så dom skulle installera det åt mig från en skiva. Suck, jag skulle komma tillbaka när dom ringde mig under dagen. Inte ska något gå lättvindigt här i livet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback